زندگی از زمستان سال آینده به حالت عادی برمی‌گردد

پرفسور اوگور شاهین، محقق و از بنیان‌گذاران شرکت آلمانی «بایون‌تک»،کاشان فردااوگور شاهین، پرفسور و از بنیان‌گذاران شرکت آلمانی بیون‌تک که با همکاری شرکت آمریکایی فایزر موفق به تولید واکسن مقابله با ویروس جدید کرونا شده است می‌گوید: اثربخشی چشمگیر این محصول در طول تابستان ۲۰۲۱ خود را نشان خواهد داد و ابراز امیدواری کرد که زندگی عادی از زمستان آینده از سر گرفته شود.

پرفسور اوگور شاهین، محقق و از بنیان‌گذاران شرکت آلمانی «بایون‌تک»، در مصاحبه با بی‌بی‌سی انگلیسی افزود که تزریق ضربتی واکسن احتمالا بتواند انتقال ویروس را به نصف برساند و به «کاهشی چشمگیر در موارد ابتلا» به ویروس کرونا بیانجامد.

بیشتر بخوانیم:
+
واکسن کرونای شرکت «فایزر» کی به دست همگان می‌رسد؟

شرکت داروسازی آمریکایی فایزر روز ۱۹ آبان از تولید موفقیت‌آمیز واکسن مقابله با کرونا خبر داد و میزان ایمن‌سازی بدن انسان در برابر این ویروس را تا «۹۰ درصد» اعلام کرد.

فایزر که با همکاری بیون‌تک این واکسن را تولید کرده است، می‌گوید پس از تزریق دو نوبت از این واکسن، مصونیت در برابر انتقال ویروس کرونا ایجاد می‌شود.

گزارش‌ها حاکی است که تاکنون حدود ۴۳ هزار داوطلب در آزمایش‌های بالینی این واکسن شرکت کرده‌اند.

به گفته اوگور شاهین، انتظار می‌رود تجزیه و تحلیل‌های آتی نشان بدهد که این واکسن در کاهش سرعت شیوع و انتقال ویروس میان انسان‌ها و همچنین، جلوگیری از بروز علائم در فردی که پیشاپیش واکسن را تزریق کرده، موثر است.

این محقق و پژوهشگر ترکیه‌ای-آلمانی افزود که توزیع واکسن تولید فایزر و بیون‌تک، احتمالا از «اواخر سال جاری میلادی یا اوایل سال آینده» آغاز می‌شود.

او گفت که هدف، توزیع بیش از ۳۰۰ میلیون دوز از واکسن کرونا تا آوریل آینده در سراسر دنیا است.

بر همین اساس، تاثیر چشمگیر واکسن، از تابستان آینده مشخص خواهد شد که تغییر قابل‌ملاحظه‌ای در کاهش نرخ انتقال کووید ۱۹ رخ خواهد داد.

شرکت فایزر مهرماه گذشته اعلام کرده بود آذرماه واکسن کرونای این شرکت آماده می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.