۳۶ خانه ورزش روستایی در کاشان تجهیز شد

خانه ورزش روستاییکاشان فردا – رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشان از تجهیز ۳۶ خانه ورزش روستایی در بخش‌های گوناگون این شهرستان از جمله نقاط کمتر برخوردار خبر داد.

محمدجواد سلامیان‌زاده دوشنبه ۲۶ آبان‌ماه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: برای هر یک از خانه‌های ورزش روستایی به طور میانگین افزون بر ۱۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

بیشتر بخوانیم:
+ خسارت ۹ میلیارد تومانی کرونا تنها به دو رشته ورزشی در کاشان

وی افزود: میزهای فوتبال دستی، شطرنج و پینگ‌پنگ، تخته دارت، تشک تاتامی، توپ‌های فوتبال و والیبال، لوازم بازی‌های بومی محلی، تیر دروازه، تور و پایه والیبال از جمله تجهیزاتی است که در اختیار خانه‌های ورزش روستایی قرار می‌گیرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان کاشان گسترش ورزش در روستاها را موجب شکوفایی استعدادها برشمرد و اظهار داشت: برخی لوازم بازی‌های بومی مجلی با لحاظ کردن فرهنگ روستاها و بر اساس نیازسنجی روستاییان برای جوانان و نوجوانان تامین شده است.

وی ابراز امیدواری کرد، ۲۰ خانه ورزش روستایی باقی‌مانده در شهرستان کاشان نیز تا پایان سال‌جاری با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان به لوازم و تجهیزات ورزشی مورد نیاز مجهز شوند.

سلامیان‌زاده یادآور شد: سرانه ورزشی شهرستان کاشان با دارا‌بودن رتبه ۲۴ استان اصفهان، ۰.۲۰ مترمربع است، که پایین‌ترین سرانه به نسبت وسعیت و جمعیت در بین شهرستان‌های استان اصفهان است.

با وچود تاسیس خانه‌های ورزش روستایی دز دستکم ۷ سال پیش در اکثر روستاهای ایران، به نظر می‌رسد این تجهیزات آن‌گونه که باید مورد استفاده اهالی روستاها قرار نمی‌گیرد و مشاهدات میدانی خبرنگار کاشان فردا ار یک خانه ورزش روستایی حاکی از آن است که در این خانه ورزش دستکم برای ۲ سال اصلا باز نشده و تمام وسایل موجود در آن خاک گرفته و در حال فرسایش هستند.

این موارد به مسئولین ورش بومی و محلی کاشان هم رسیده و قول مساعدت هم داده شده و لی هیچ‌گونه اتفاقی از زمان اعلام و ارائه مستندات تاکنون انجام نشده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.