کاشان شهر پیشنهادی برای انتقال پایتخت اداری از تهران

قزوین و کاشان دو شهر پیشنهادی برای انتقال پایتخت اداری از تهرانکاشان فردا – کاشان شهر پیشنهادی برای انتقال پایتخت اداری از تهران.

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به مراحل پایانی طرح تمرکززدایی از پایتخت، قزوین و کاشان را به‌عنوان دو شهر پیشنهادی برای ایجاد پایتخت اداری معرفی کرد.

علی زنجانی، در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، به مراحل پایانی و شفافیت در بررسی آن اشاره کرد و افزود: امروز بیش از هر زمان دیگر به لزوم این قضیه تاکید داریم.

بیشتر بخوانیم:
+ متلک‌پرانی پایگاه خبری فولاد ایران به استان اصفهان شمالی

زنجانی وضعیت کنونی تهران برای حضور مردم از تمام کشور در پایتخت را نیاز مبرم به تمرکززدایی عنوان کرد و ادامه داد: مسائل اداری کشور در پایتخت متمرکز شده است و همه وزارت‌خانه‌ها در مرکزیت واقع است و لذا تلاش داریم از وضع کنونی خارج شویم.

وی با اعلام این‌که اجرای این طرح منجر به خروج پایتخت اداری از تهران می‌شود گفت: کاشان، قزوین و برخی شهرهای دیگر برای این طرح پیشنهاد شده‌اند. امروز کرج بدلیل نزدیکی به تهران مشکل‌ساز شده است و لذا باید فاصله‌ای مناسب ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در تمام استان‌ها زیرساخت لازم وجود دارد، گفت: پایتخت اداری الزامی است و پتانسیل آن در تمام استان‌ها وجود دارد.

زنجانی ادامه داد: اگر این پیش‌نویس تصویب شود، قانونی‌شدن آن مشکلی ندارد و به‌نظر بنده ۷۰ درصد نمایندگان موافقند که پایتخت اداری باید از تهران خارج شود.

وی با اشاره به ورود قرارگاه خاتم‌‌الانبیا به این طرح گفت: قرارگاه خاتم می‌تواند در اسرع وقت و بی فوت زمان، این کار را انجام دهد و پروژه‌های مختلف گواه این مطلب است.

وی ادامه داد: اگر دولت نیز با این کار موافق باشد، انتقال پایتخت اداری به سهولت انجام می‌گیرد. دولت‌های قبلی با این کار موافق بودند.

طرح انتقال پایتخت در دوره‌های قبل از دولت سازندگی باقوت بررسی و دنبال می‌شد و تنها راه چاره برای خارج کردن تهران از بن‌بست شلوغی و آلودگی و ترافیک و سایر معضلات شهری، انتقال پایتخت شناخته شده‌بود.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.