حفظ محیط زیست اولویت استقرار صنایع در آران و بیدگل است

اسماعیل بایبوردی فرماندار آران و بیدگلکاشان فردا فرماندار آران و بیدگل با تاکید بر ضرورت حمایت از تولید گفت: حفظ محیط زیست و منابع پایدار آبی، اولویت نخست استقرار صنایع در این شهرستان است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل بایبوردی چهارشنبه ۲۸ آبان‌ماه در نشستی با جمعی از فعالان اجتماعی و محیط زیست آران و بیدگل افزود: استقرار صنایع در منطقه باید پیوست زیست محیطی داشته باشد و این مهم به جد در دستور کار است و مجموعه مدیریتی شهرستان در این زمینه کوتاه نخواهد آمد.

بیشتر بخوانیم:
+ آران و بیدگل آب ندارد، ذوب آهن در کویر ایجاد نکنید

وی یکی از شاخص‌های توسعه پایدار هر منطقه را حفظ محیط زیست و منابع آبی برشمرد و بیان کرد: استقرار صنعت فولاد هم در شهرستان آران و بیدگل از این قضیه مستثنی نیست و توسعه مرحله ذوب و صنایع بالادستی آن نیاز به پیوست زیست محیطی دارد که مدیران آن ملزم به ارائه هستند.

بایبوردی تصریح کرد: مجوزهای توسعه فولاد در آران و بیدگل زمان مدیران پیشین در این شهرستان پیگیری و صادر شده است.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری ایجاد سیستم فاضلاب شهری در آران و بیدگل گفت: اجرای این سیستم می‌تواند موجب کاهش مصرف آب و استفاده از پساب آن در بخش‌های فضای سبز و صنعت شود.

فرماندار آران و بیدگل ادامه داد: ضروری است کارگروهی متشکل از فعالان اجتماعی و محیط زیستی، مدیران ذی‌ربط، مدیران فولاد و فرمانداری تشکیل شود تا چالش‌ها و فرصت‌های استقرار صنایع بالادستی فولاد مورد بررسی و کارشناسی دقیق قرار بگیرد.

محسن سلطان‌محمدی عضو انجمن حافظان محیط زیست و گردشگری آران‌ و بیدگل نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه شهرستان آران و بیدگل اقلیم کویری دارد و بحران کم‌آبی و خشکسالی در آن جدی است، باید در استقرار صنایع جدید به این مسائل توجه شود.

یک فعال اجتماعی آران و بیدگل هم بیان کرد: بخشی از مردم نگران ایجاد فاز ذوب فولاد در حاشیه کویر هستند، زیرا اعتقاد دارند که توسعه فولاد در شهری که با بحران کم‌آبی و خشکسالی روبه‌رو است، توجیهی ندارد.

نصرت‌الله قربانی اضافه کرد: ایجاد فاز ذوب در این شهرستان با ابهامات زیادی همراه شده و برخی فعالان اجتماعی و محیط زیستی را بدین سبب نگران کرده است که آب و هوا و محیط زیست منطقه متاثر از آلودگی‌های فاز ذوب فولاد شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.