معاون وزارت بهداشت در اعتراض به وزیر استعفا کرد

دکتر رضا ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزرات بهداشت استعفا کردکاشان فردا دکتر رضا ملک‌زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در اعتراض به وزیر بهداشت استعفا کرد.

دکتر ملک‌زاده نامه استعفای خود را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است. خبرگزاری ایسنا می‌گوید در تماس با آقای ملک‌زاده، استعفای او را تایید کرده است. او در نامه‌اش، سعید نمکی را به دلیل “بی‌توجهی” به توصیه متخصصان و “مدیریت بسیار غلط”، در بالابودن میزان مرگ ناشی از کرونا در ایران مقصر دانسته است.

بیشتر بخوانیم:
+ منافع آموزش عالی مهم‌تر از منافع فردی است

وی نوشته است که مدیریت وزارت بهداشت باعث «تلفات انسانی بسیار» در ایران شده است.

دیروز، سعید نمکی، وزیر بهداشت، از معاون خود دکتر ملک‌زاده انتقاد کرده و او را به “پیش‌بینی‌های غلط درباره کرونا” متهم کرده بود.

دکتر ملک‌زاده در واکنش به آن انتقادها، نامه استعفای خود را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده و خطاب به سعید نمکی نوشته‌است: «مدیریت بسیار غلط، پرنقص در پاندمی کرونا که به دلیل عدم مشورت و توجه شما به توصیه‌ها و هشدارهای متخصصان و محققان نظام سلامت، موجب تلفات انسانی بسیار در ایران شده است و در عین حال مدعی درس ‘مدیریت بحران کرونا ‘ به سایر کشورها هستید.»

دکتر ملک‌زاده، یکی دیگر از دلایل استعفای خود را سخنان به گفته او نادرست وزیر بهداشت درباره تولید واکسن کرونا اعلام کرده است: «اظهارات غیرعلمی و ناشی از شتابزدگی جنابعالی در مورد تولید واکسن ایرانی کرونا که هنوز در حال طی مراحل اولیه بوده و شما مدعی معرکه‌گرفتن برای تولید آن شده‌اید.»

وزیر بهداشت ۲۱ مهرماه امسال گفته بود که تا دو تا سه هفته آینده آزمایش واکسن کرونای ایرانی بر روی انسان آغاز می‌شود.

رضا ملک‌زاده همچنین گفته که ادعاهای وزیر بهداشت درباره موثربودن داروهای گیاهی “بی‌اساس” است و “بدون هیچ مبنای علمی و پژوهشی و مطالعات بالینی کافی” انجام شده است.

دکتر ملک‌زاده که استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران است، خطاب به وزیر بهداشت گفته که «ادغام طب سنتی در نظام شبکه بهداشت و درمان، می‌تواند شبکه بهداشت را ناپایدار و در درازمدت تضعیف کرده و مردم را از حقوق خود در بهره‌مندی از درمان‌های پیشرفته پزشکی مدرن محروم سازد.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.