نخستین موزه کتاب و مطبوعات در کاشان راه‌اندازی می‌شود

موزه مطبوعاتکاشان فردا – رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از راه‌اندازی نخستین موزه کتاب و مطبوعات با همکاری بخش خصوصی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، میثم نمکی شامگاه پنجشنبه در آیین معارفه مسئول جدید نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در کاشان افزود: صفحات و اوراق بسیاری از پیشینه کاشان در حوزه کتاب، مطبوعات و اسناد جمع‌آوری شده است که در این موزه برای عموم به نمایش گذشته خواهد شد.

بیشتر بخوانیم:‌
+ ٰموزه‌ای که سکونت‌گاه اتباع افغانستانی شد

وی با اشاره به پیشینه فعالیت‌های رسانه‌ای در کاشان، یادآور شد: نخستین نشریه مکتوب منطقه با عنوان ثریا حدود ۷۰ سال پیش انتشار می‌یافت و از آن هنگام روزنامه‌نگاران بسیاری در سطح کشور و استان به فعالیت پرداختند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان با اشاره به اینکه این خطه در سده دهم پایتخت ادبی بود، اضافه کرد: کاشان با تلاشی که مجموعه شهرستان داشت، ۲ سال پیش پایتخت کتاب ایران شد و امسال نیز افتخار پیدا کرد که به عنوان پایتخت نهج‌البلاغه برگزیده شود.

نمکی  ادامه داد: این مسائل نشان می‌دهد ظرفیت و توانمندی کاشان به ویژه در حوزه فرهنگی فرااستانی است و در حوزه گردشگری و اقتصاد گردشگری یک شهر بین‌المللی و فراکشوری به شمار می‌رود.

وی تشریح کرد: حلقه مفقوده‌ای در حال حاضر در بخش رسانه‌ای وجود دارد و آن شامل طراحی شهری است که برای آینده حرفی برای گفتن باشد؛ چرا که گذشتگان ما برای ما حرف داشتند و ما هم باید بتوانیم برای آینده حرف داشته باشیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان هیچ اشاره‌ای به زمان، مکان تاسیس یا بخش خصوصی که قرار است با همکاری آن‌ها این موزه در کاشان تاسیس شود و میزان همکاری طرفین یا چگونگی همراهی و همکاری سایر شهروندان با این موزه نکرد.

بر اساس آخرین آمارها ۳۷ رسانه شامل ۱۷ نشریه عمومی، ۱۰ نشریه تخصصی و ۱۰ پایگاه خبری در شهرستان کاشان مجوز فعالیت دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.