نگذارید این خانه زیبا خراب شود

خانه تاریخی در طاهرآباد کاشانکاشان فردا – کاشان در پس نهضت احیای خانه‌های قاجاری و تاریخی زیبایش، سالیانی است به چنان الگویی در برکشیدن هویت‌های اصالت‌مند تبدیل شده که اگر در گوشه‌ای از این خاک خانه‌ای حتی نه چندان قدیمی اما با رنگ و بوی تاریخ و سنت، زیر گام‌های ظالمانه‌ی فراموشی در مسیر نیستی و نابودی شتاب کند، مردمانی با خواهش و تمنا نجات آن‌ها را از مسئول و فعال رسانه طلب می‌کنند.

به گزارش کاشان آنلاین؛ گویا یک خانه زیبا در منطقه «طاهرآباد» کاشان به نام خانه «سعیدی‌ها» زیر شلاق بی‌توجهی‌های مختلف، دارد نفس‌های پایانی حیاتش را زندگی می‌کند. یکی از مخاطبان کاشان آنلاین، با ارسال متن و تصاویری از این خانه به شرح تقاضایش از مسؤلین برای احیای این خانه پرداخته است.

بیشتر بخوانیم:
+ برج‌های منفرد نوش‌آباد در آستانه ویرانی

«طاهرآباد منطقه‌ای‌ست در شمال شهرستان کاشان، این منطقه دارای باغ‌های سرسبز بسیاری است که دیدن آن را به اهالی کاشان توصیه می‌کنم. اما از توصیف طبیعت این منطقه که بگذریم به خانه‌های تاریخی آن می‌رسیم.

طاهرآباد خانه‌های تاریخی زیادی دارد اما یکی از پرحاشیه‌ترین و البته زیبا‌ترین آن، خانه سعیدی‌ها است. خانه‌ای متعلق به دوران قاجار. مالکان آن تلاش و رنج‌های بسیار زیادی در رابطه با بازسازی آن متحمل شده‌اند اما هیچ تنابنده‌ای تاکنون به کمک نیامد و نتیجه‌ای حاصل نشده.

خدا را به شهادت می‌گیریم اصلا گمان نمی‌کردیم با خانه ما و خانواده ما این‌گونه ناجوانمردانه برخورد شود و به خاطر مال دنیا بر روی همه روابط و دوستی‌ها و انسانیت‌ها پا گذاشته شود. چندین سال است که علی‌رغم بارها مراجعه به ادارات ذی‌ربط و شهرداری و شورای شهر و سازمان میراث فرهنگی کاشان و تهران متاسفانه کاملا دستمان خالی و بی پشتوانه ماند.

خواهری دلسوز و پیگیر از خانواده طاهری‌ها ما را صمیمانه راهنمایی و به جهت ارتباط تحصیلاتی‌شان تلاش زیادی نمود تا راهی گشوده شود که نشد. اگر وضع مالی‌مان به گونه‌ای بود که امکان ترمیم و نوسازی و تبدیل این بنای دوست‌داشتنی به مجموعه‌ای قابل استفاده را داشتیم حتی یک روز درنگ نمی‌کردیم.

تقاضای عاجزانه‌مان از شورا و شهرداری کاشان مبنی بر اینکه چنانچه در بازسازی این بنا یاری‌گر باشند، آماده‌ایم قراردادی طولانی‌مدت و بدون اخذ وجه با آن‌ها منعقد و در اختیارشان قرار دهیم اما با کمال ناباوری فقط بی‌اعتنایی و در یک مورد با کمال تعجب، پیشنهاد تخریب این خانه تاریخی و تبدیل آن به پارکینگ بود!!

حال از طریق این رسانه مردمی امیدواریم تا تقاضای ما به رؤیت افرادی-مسؤل با افراد حقیقی- برسد و با کمک و عنایت آنان در راستای بازسازی این خانه اقدامی انجام و «خانه سعیدی ها» ویران تر از این نشود.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.