تصاویر شخصی خود را در فضای مجازی به اشتراک نگذارید

تصاویر شخصی در فضا مجازی به اشتراک نگذاریدکاشان فردا فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان نسبت به سوء‌استفاده و شیطنت برخی از افراد از عکس‌های شخصی شهروندان در فضای مجازی هشدار داد و توصیه کرد:‌ از عکس‌های شخصی به عنوان پروفایل و یا به اشتراک گذاشتن آن‌ها در فضای مجازی خودداری کنید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس کاشان؛ سرهنگ حسین بساطی با طرح این هشدار گفت: بیشتر افراد جامعه در فضای حقیقی حاضر نیستند حتی یک عکس پرسنلی از خود در اختیار دیگران بگذارند، اما در شبکه‌های اجتماعی بدون هیچ‌گونه محدودیت و به راحتی عکس‌های خصوصی خود را به اشتراک می‌گذارند غافل از این که این عکس می‌تواند در اختیار همه قرار بگیرد و به سرعت منتشر شود.

بیشتر بخوانیم:
+ دستگیری کلاهبرداران سایت دیوار در کاشان

+ دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در اینستاگرام

وی افزود: در شبکه اجتماعی مثل اینستاگرام با این که قابلیت شخصی‌سازی محیط برای کاربر وجود دارد و می‌توان تنظیمات را به صورتی قرار داد که فقط دوستان بتوانند به محیط شما دسترسی داشته باشند، اما همه دوستان قابل اعتماد نیستند و امکان انتشار این عکس‌ها وجود دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان تاکید کرد: استفاده از عکس‌های شخصی به عنوان پروفایل و یا به اشتراک گذاشتن آن‌ها در فضای مجازی می‌تواند شما را به دردسر بیاندازد.

وی تصریح کرد: اکثر بانوانی که برای شکایت به پلیس فتا مراجعه می‌کنند از انتشار عکس و یا در اختیار قرار گفتن عکس‌هایشان به دست مجرمان اینترنتی در معذوریت قرار گرفته‌اند.

سرهنگ بساطی در پایان هشدار داد: با توجه به این که هر فردی به راحتی می‌تواند این عکس‌ها را ذخیره کند و از این عکس‌ها در راستای اهداف مجرمانه سوء‌استفاده کنند باید به این نکته توجه بیشتری داشته باشیم.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیمhttps://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.