فروش روغن در کاشان به شرط کیک و رب

فروش روغن در کاشان به شرط کیک و ربکاشان فردا – فروش روغن در کاشان به شرط کیک و رب.
مدت‌هاست که کمبود روغن در شهرستان کاشان به خوبی احساس می‌شود و گاه بی‌گاه صف‌های دریافت روغن  را می‌بینیم که ـ در شرایطی که به گفته مسئولین و کارشناسان بهداشت از هرگونه تجمع باید جلوگیری شود ـ در مقابل برخی از فروشگاه‌های شهر تشکیل شده‌است.

پخش روغن که یک کالای ضروری برای زندگی کنونی خانواده‌هاست، نباید اسیر کم و زیادی تصمیمات مدیران و عدم اتخاذ راهکارهای عملیاتی شود.

از سوئی دیگر برخی از فروشندگان، فروش روغن مایع خود را منوط به فروش جنسی دیگر ماننک کیک، رب و حتی کنسروماهی کرده‌اند.

محمد فروشنده یک لبنیاتی در گفت‌وگو با اهل کاشانم گفت: چند روز پیش وقتی درخواست خرید روغن از شرکت پخش کردیم، روغن را با کنسرو ماهی به ما فروختند، ما هم مجبور هستیم که با شرایط روغن را به مشتری بفروشیم. وقتی به شرکت پخش برای این موضوع شکایت می‌کنیم، از فروش روغن به ما خودداری می‌کنند.

بیشتر بخوانیم:
+ در کاشان مشکل تامین روغن مایع نداریم

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه ما یک مغازه محلی هستیم و سکنه محله درخواست زیادی برای خرید روغن می‌کنند، مجبوریم با این شرایط روغن را بخریم تا به مشتریان خود بفروشیم. برخی از مشتریان غریبه که با این شرایط آشنایی ندارند، اعتراض می‌کنند، برخی نیز تهدید به شکایت کرده‌اند ولی ما چاره‌ای جز فروش روغن به این صورت نداریم.

وی با بیان این‌که تنها کاری که ما می‌کنیم برای جنس دیگر که به همراه روغن می‌فروشیم چند جنس متفاوت را گذاشته‌ایم که خود خریدار انتخاب کند، خاطرنشان کرد: چندین بار این موضوع را به مسئولین مربوطه اطلاع داده‌ایم که فکری به حال شرکت‌های پخش کنند ولی تاکنون هیچ ترتیب اثری داده نشده‌است.

در مراجعاتی که به چندین مغازه برای بررسی این موضوع داشتیم فقط یک مغازه بود که روغن را بدون هیچ جنس و کالای دیگری می‌فروخت.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

مهدی که فروشنده این مغازه است گفت: شرکت‌های پخش به ما هم به همراه روغن اجناس دیگری را می‌فروشند، و ما سعی می‌کنیم اجناس را با انتخاب خود خریداری کنیم و اغلب کالاهایی را می‌خریم که بتوانیم حتی بدون روغن نیز بفروشیم.

وی یادآور شد: فروش بالای ما در اجناس مغازه مشکلی برای ما ایجاد نمی‌کند به همین دلیل برای رفاه حال مشتریان برای فروش روغن، هیج اجباری برای خریدار نمی‌گذاریم که حتما به همراه روغن کالای دیگری را بخرد.

صف‌های طولانی جلو مغازه‌ها برای خرید روغن
 مغازه‌ها و واحدهای صنفی به ازای هر کد ملی یک روغن را به خریدار می‌دهند چرا که این کالاها دولتی هستند و با مکانیزم خاصی که از طرف اداره صمت معین می‌شود، توزیع می‌شود.

صف خرید روغن در کاشان
یکی از فروشندگان این واحدهای صنفی با اشاره به اینکه اینگونه توزیع مربوط به کالاهای اساسی دولتی است، اظهار داشت: کمیته‌ای در اداره صمت با حضور مدیران و مسئولین مربوط تشکیل شده‌است که در این کمیته برخی از کالاهای اساسی دولتی مکانیزم پخش و توزیع آن و واحدهای صنفی که برای توزیع انتخاب می‌شوند، مشخص می‌شود.

البته این سامانه در فضای مجازی وجود دارد و مردم به راحتی می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند و بعد از ثبت‌نام به واحد صنفی معرفی شده مراجعه کرده تا روغن یا هر کالای اساسی دیگر را دریافت کنند.

این فروشنده واحد صنفی با بیان اینکه علت ازدحام در مقابل مغازه‌ها این است که واحدهای منتخب فروش مانند ما خود باید ابتدا در سامانه ثبت‌نام و بعد روغن را تحویل خریدار دهند، خاطرنشان کرد: البته اگر از ازدحام و صف‌های متشکله بگذریم این شیوه توزیع باعث شده‌است که دست دلالان و سودجویان از توزیع کالاهای اساسی دولتی کوتاه شود و این اجناس با مکانیزم مشخص‌شده به مصرف‌کننده واقعی فروخته شود.

وی تاکید کرد: با افزایش مراکز توزیع و فروش و توزیع زود به زود روغن و دیگر کالاهای اساسی مورد نیاز می‌توان از تشکیل این صفوف و ازدحام‌های جلو واحدهای صنفی جلوگیری کرد.

چرا روغن ناگهان گران شد؟
ایمان فیاض یک پخش‌کننده عمده روغن گفت: روغن یکی از سه جنسی بوده‌است که در بین خوراکی‌های ضروری مردم بیشترین نرخ افزایش قیمت را داشته‌است، و دلیل آن افزایش قیمت جهانی دانه‌های روغنی و چالش نقل و انتقال پول بوده است.

وی تصریح کرد: افزایش نرخ دانه‌های روغنی از سوی روسیه و بازارهای جهانی و همچنین افزایش تقاضا و کف قیمت خرید همسایه‌ها و رقبای ایران (چین و ترکیه) در بازار منطقه باعث شده بازار ایران با چالش در زمینه تهیه روغن مواجه شود.

این تاجر و فروشنده عمده مواد غذایی خاطرنشان کرد: در دو ماه گذشته بیش از ۱۰۰ دلار در هر تن قیمت روغن خام و دانه‌های روغنی افزایش یافته‌است که همین عامل در روند خرید دانه‌های روغنی و روغن خام ایران تاثیر گذاشته‌است.

وی مشکلات ایجاد شده در صنعت حمل و نقل و حمل روغن خام از بنادر به سمت کارخانه‌ها را دلیل نبود روغن در بازار اعلام و تاکید کرد: البته در این بین برخی از مواد اولیه کارخانه‌های روغن‌سازی در بنادر به دلایل مختلف حقوقی و قانونی دپو و ذخیره شده‌بود که با حکم مقامات قضایی اخیرا آزاد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.