کاهش ۱۰ درصدی صادرات فرش ماشینی منطقه کاشان

کاهش ۱۰ درصدی صادرات فرش ماشینی منطقه کاشانکاشان فردا – یک کارشناس صنعت فرش ماشینی مطرح کرد: کاهش ۱۰ درصدی صادرات فرش ماشینی منطقه کاشان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته.

مجید تقی‌زاده کارشناس صنعت فرش ماشینی در گفت‌وگو با بازار با اشاره به فعالیت مستمر صنعت‌گران و فعالین اقتصادی منطقه کاشان برای مقابله با تحریم‌ها اظهار داشت: منطقه کاشان در این زمینه در سطح کشور یکی از مناطق پیشرو بوده است به طوریکه با وجود شیوع ویروس کرونا و همزمانی آن با تحریم‌ها کارخانجات صنعتی و تولیدی منطقه کاشان همچنان مشغول به فعالیت هستند.

بیشتر بخوانیم:
+ «خانه خلاق» در کاشان راه‌اندازی می‌شود

وی با اشاره به اهمیت وجود گمرک و اینکه گمرک کاشان یکی از واحدهای فعال در کشور است، ابراز داشت: هرچند کاشان از لحاظ نیروی انسانی در گمرک کمبودی ندارد ولی از نظر زیرساختی گمرک کاشان در حد بسیار پایینی است.

این کارشناس صنعت فرش ماشینی با بیان اینکه با رایزنی‌های انجام شده قرار است زمینی به مساحت ۲۰ هکتار برای ساخت گمرک در شهرک صنعتی امیرکبیر کاشان اختصاص یابد، تاکید کرد: حدود ۷۰ گمرک در سطح کشور وجود دارد که گمرک کاشان از ۱۵ استان کشور جایگاه بهتر و والاتری دارد و به همین دلیل باید نسبت به تامین زیرساخت‌های آن اهتمام ورزید.

وی افزود: منطقه کاشان در زمینه تولید فرش ماشینی قطب نخست تولید در کشور است ولی صادرات این کالا نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است.

تقی‌زاده با بیان اینکه تا سال گذشته فرش ماشینی کالای نخست صادراتی کاشان بود، گفت: از سال پیش و با کاهش صادرات فرش ماشینی میلگرد به عنوان کالایی که بیشترین صادرات را از منطقه کاشان به خارج از کشور داشته است، شناخته شد.

وی با بیان اینکه منطقه کاشان سالانه بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع فرش ماشینی به خارج از کشور صادر می‌کند، افزود: ارزش این صادرات که به بیش از ۴۵ کشور دنیا صادر می‌شود، بیش از ۸۰ میلیون دلار بوده است.

این کارشناس صنعت فرش ماشینی با اشاره به اینکه سالانه حدود ۸۵ میلیون مترمربع فرش ماشینی در کشور تولید می‌شود، تصریح کرد: حدود ۷۵ درصد این مقدار مصرف داخلی و بقیه به خارج از کشور صادر می‌شود.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.