۶۰۰ هکتار اراضی کاشان به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد

۶۰۰ هکتار اراضی کاشان به کشت گیاهان دارویی اختصاص داردکاشان فردا – مدیر جهاد کشاورزی کاشان گفت: بیش ار ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت گیاهان دارویی از جمله نعنا، شوید، شنبلیله، بیدمشک و کاسنی اختصاص دارد.

رضا مظلومی پنج‌شنبه ۱۸ دی‌ماه به ایرنا اعلام کرد: این میزان سطح زیرکشت به بیش از ۲۰ نوع گیاه دارویی بجز زعفران و گل محمدی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه نعنای تولید شده در کاشان به دلیل وجود کشاورزان متبحر، خاک و آب مرغوب از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار و در کشور مطرح است، ادامه داد: سطح زیر کشت نعنا ۱۳۵ هکتار است که بیشتر در مناطق لتحر و حسن‌آباد در بخش مرکزی کاشان وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشان اظهار داشت: این شهرستان با ۵۳ هکتار سطح زیرکشت بیدمشک و متوسط عملکرد هشت و نیم تن در هکتار که بیشتر در مناطق کوهستانی از جمله برزک وجود دارد، رتبه نخست استان اصفهان را داراست.

مظلومی افزود: در کاشان افزون بر ۶۰ نوع عرقیجات گیاهی تولید می‌شود که حجم عمده‌ای از مواد اولیه آن به‌جز گلاب از خارج شهرستان تولید می‌شود.

وی تاکید کرد: صنایع عرق‌گیری و دانش بومی موجود در کاشان موجب شده تا این شهرستان ظرفیت جذب فراوانی در گیاهان دارویی از کشور داشته باشد.

به گفته وی، به منظور حمایت از توسعه کشت گیاهان دارویی تسهیلاتی از محل اعتبارهای بند الف تبصره ۱۸ از طریق سامانه یکپارچه تسهیلات اعتباری (سیتا) به کشاورزان این بخش پرداخت می‌شود.

بر پایه تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور در راستای اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تأکید بر اشتغال جوانان، دانش‌آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی، به دولت اجازه داده می‌شود ۱۰۰ درصد منابع حاصله از ما‌به‌التفاوت قیمت حامل‌های انرژی را به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و منابع حاصله را به شکل وجوه اداره‌شده و یارانه سود و ترکیب با منابع صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکی در جهت حمایت از طرح‌های تولیدی و اشتغالزا پرداخت کند.

بر پایه شیوه‌نامه بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، دولت موظف به اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تاکید بر اشتغال جوانان، دانش‌آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی است.

کاشان دارای ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار زمین زراعی و ۹ هزار هکتار باغ و گلخانه است و بیش از ۱۰ هزار خانوار در بخش کشاورزی این شهرستان فعالیت می‌کنند.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.