تابع تقسیمات کشوری ابلاغی وزارت کشور هستیم

تابع تقسیمات کشوری ابلاغی وزارت کشور هستیمکاشان فردا –  مدیرکل ثبت و اسناد استان اصفهان در واکنش به اختلافات مرزی کاشان و آران و بیدگل گفت: تابع تقسیمات کشوری ابلاغی وزارت کشور هستیم.

علی بهبهانی به تسنیم اعلام کرد: موضوعات تقسیمات کشوری توسط قانون‌گذار مشخص کرده است و ماده ۱۴ قانون تقسیمات کشوری در این زمینه فصل‌الخطاب است.

وی ضمن تأکید بر تبعیت ادارات از مرزبندی صورت‌گرفته توسط وزارت کشور افزود: بر اساس این ماده قانون، ادارات ثبت اسناد و سایر مراجع مکلف هستند از خط مرزی که وزارت کشور به عنوان عالی‌ترین مقام در تعیین مرزبندی و تقسیمات کشوری است، تبعیت کنند.

بیشتر بخوانیم:
+ ارتقاء جوشقان و استرک به شهر پیگیری شده‌است

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان با بیان اینکه مرز سیاسی هیچ دو شهرستانی در استان اصفهان برای ما فرقی نمی‌کند، گفت: ما وظیفه ارائه خدمات به مردم را داریم و بر همین اساس بر اساس سیاست و خط‌مشی ترسیم شده توسط وزارت کشور اقدام می‌کنیم و خوشبختانه با تحول صورت‌گرفته در قوه قضائیه در حوزه کاداستر توفیقات خوبی را داشتیم.

بهبانی با بیان اینکه استان اصفهان در حوزه کاداستر جزء استان های برتر کشور است، تصریح کرد: در حوزه میزان تولید اسناد کاداستر بعد از تهران در رتبه دوم کشوری قرار داریم و از تمامی شهروندان درخواست داریم آن دست از شهروندان که هنوز اسناد دفترچه‌ای دارند به دفاتر ثبت اسناد رسمی مراجعه و اسناد خود را به‌روزرسانی کنند چراکه در آینده این اسناد از اعتبار ساقط می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر این اسناد تعویض نشود ممکن است در آینده برای شهروندان مشکلاتی را ایجاد کند، تأکید کرد: با این اقدام و در حوزه پدافند غیرعامل نیز می‌توان اقدام بسیار خوبی را انجام داد تا اختلافات در حوزه اراضی به حداقل ممکن بین مردم کاهش پیدا کند.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.