تئاتر مهر فرصتی برای انتقال فرهنگ شهروندی

تئاتر مهر فرصتی برای توسعه فرهنگ شهروندی استکاشان فردا – تئاتر مهر فرصتی برای انتقال فرهنگ شهروندی.

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با هدف گردهمایی و رقابت سازنده هنرمندان، ارتقاء سطح هنرهای نمایشی، ایجاد فرصت‌های برابر و همچنیـن حمایتی هرچند اندک از گـروه‌هـای تئاتری آسیب‌دیده از ویروس کرونا، شانزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر مهر را در اسفند سال جاری برگزار می‌کند.

به گزارش کاشان آنلاین، رئیس سفاو شهرداری کاشان از معرفی خیام وقار کاشانی به عنوان دبیر جشنواره شانزدهم پس از تجربه موفق دوره قبلی از سوی شهردار و رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره خبر داد.

محمدحسین واحدیان در تشریح این رویداد گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در راستای تحقق اهداف فرهنگی و هنری خود در نظر دارد در شرایط زیست کرونایی شرایطی ایجاد کند تا جشنواره سراسری تئاتر مهر در دوره شانزدهم به صورت مجازی و حضوری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اجرا شود.

بیشتر بخوانیم:
+ خیام وقار دبیر جشنواره تئاتر مهر می‌شود

وی با بیان اینکه این دوره از جشنواره در ۴ بخش صحنه‌ای، نمایش‌های کودک و نوجوان، مهمان ویژه و بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی با موضوع آزاد برگزار می‌شود، افزود: در این دوره از جشنواره آثار با موضوعات اجتماعی، شهروندی، فرهنگ ایثار و مقاومت، شهدای مدافع سلامت و … در اولویت انتخاب قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مسائل شهر را از طریق برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و با استفاده از زبان هنر می‌توان حل کرد، تصریح کرد: در دوره‌های متعدد سازمان با برگزاری جشنواره حامی هنر تئاتر و هنرمندان این عرصه بوده است و برنامه سازمان این است که صرفا حمایت نباشد بلکه بتوانیم در کنار آن از فرصت جشنواره برای آموزش‌های شهروندی استفاده کنیم.

رئیس سازمان خاطر نشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم امکان اجرای زنده برای متقاضیان محترم، پذیرش، ارزیابی و داوری آثار بصورت فیلم تئاترانجام می‌شود و آثار دریافتی پذیرش شده در بخش‌های مختلف در ایام برگزاری جشنواره طبق جدول زمان‌بندی علاوه بر اجرا بصورت کارناوال در مناطق طرح بازآفرینی شهری که دسترسی کمتری به امکانات دارند به صورت فیلم تئاتر اکران خواهد شد.

واحدیان در خصوص گاه‌شمار جشنواره گفت: مهلت ارسال آثار تا اول اسفندماه است و تا ۱۰ اسفند ماه آثار مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و شانزدهمین دوره این جشنواره از ۱۶ تا ۲۲ اسفندماه با تلاش سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به میزبانی کاشان برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی تارنمای mehrfestival.ir و یا شناسه اینستاگرام و تلگرام @mehrfestival مراجعه کنند.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.