اعتبار طرح زیرگذر کاشان ۲ برابر شد

اعتبار طرح زیرگذر کاشان ۲ برابر شدکاشان فردا – رئیس شورای شهر کاشان گفت: اعتبار اختصاص‌یافته به طرح زیرگذر این شهر با توجه به شرایط تحریم و افزایش قیمت‌ها با افزایش ۲ برابری و انجام همه تعهدهای شهرداری همراه شد.

علیرضا پورعسگری چهارشنبه ۲۴ دی‌ماه به ایرنا اعلام کرد: اعتبار مورد نیاز طرح زیرگذر کاشان با توجه به برآورد اولیه پیمانکار و در وضعیت قیمت مناسب ۱۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که با توجه به تغییر قیمت‌ها متحمل افزایش ۲ برابری شدیم که ۷۰ درصد زمین و ۳۰ درصد وجه نقد را در بر می‌گیرد.

وی اظهار داشت: دی ۱۳۹۷ قراردادی بین شهرداری و قرارگاه خاتم (موسسه شهید رجایی) منعقد و مقرر شد این پیمانکار ۳۰۰ میلیارد تومان کار عمرانی در خصوص تقاطع‌های غیر همسطح در کاشان اجرا کند.

بیشتر بخوانیم:
+ میدان شهید منتظری به طرف کمربندی بازگشایی و خیابان ۲۲ بهمن یک‌طرفه می‌شود

رئیس شورای شهر کاشان با اشاره به تاخیر پنج ماهه و آغاز عملیات اجرایی طرح زیرگذر کاشان در خرداد ۱۳۹۸ گفت: گرفتن مجوزها و ناهماهنگی‌های بین اعضای شورا دلیل اصلی تاخیر اولیه بود.

به گفته وی، طرح زیرگذر کاشان بزرگ‌ترین طرح عمرانی در ۹۰ سال عمر شهرداری این شهر و بر این پایه موانع بزرگی هم سر راه است.

پورعسگری با بیان اینکه آماده‌سازی تاسیسات زمان زیادی می‌طلبد، اظهار امیدواری کرد که طرح زیرگذر این شهر با توجه به روز شمار و تاخیر کمتر از سه ماهه، تا مرداد ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

پروژه زیرگذر کاشان

شهردار کاشان ۱۲ آذر در گفت‌و‌گو با خبرنگاران طول مسیر زیرگذر کاشان را ۲ کیلومتر و اجرای آن را در ۲ قطعه عنوان کرد و گفت: قطعه نخست از تقاطع فلسطین تا میدان حضرت ولی عصر (عج) و قطعه دوم از این میدان تا بعد از تقاطع بلوار معمار است.

سعید ابرایشمی راد با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود قطعه نخست طرح زیرگذر کاشان تا پایان امسال به پایان برسد، افزود: چون قطعه نخست و دوم این طرح با هم ارتباط کامل دارند، امکان بهره‌برداری قطعه نخست به تنهایی وجود ندارد.

وی یادآور شد: طبق برنامه، زمان بهره‌برداری از طرح زیرگذر این شهر با صرف اعتباری نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان خرداد سال ۱۴۰۰ اعلام شده بود که انتقال برخی تاسیسات زیربنایی سه ماه در اجرای این طرح تاخیر ایجاد کرد.

به گفته وی، این طرح در شرایط اقتصادی و بحران جزو طرح‌های فعال شهرداری کاشان محسوب می‌شود که تاکنون هشت هزار و ۵۰۰ تن میلگرد، ۵۰ هزار مترمکعب بتن و یک هزار و ۳۰۲ شمع در آن به کار رفته است.

طرح زیرگذر کاشان از ۱۳ سال پیش جزو مطالبات مهم مردم این شهر بوده است.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.