لبنان بیش از دو میلیون دوز واکسن «فایزر» می‌خرد

لبنان بیش از دو میلیون دوز واکسن «فایزر» می‌خردکاشان فردا – لبنان بیش از دو میلیون دوز واکسن «فایزر» می‌خرد.

لبنان که با اوج‌گیری شمار مبتلایان به ویروس کرونا روبه‌رو است، یک‌شنبه ۲۸ دی‌ماه اعلام کرد قراردادی را با شرکت آمریکایی فایزر برای دریافت ۲.۱ میلیون دوز واکسن ضد کرونا نهایی کرده است.

وزارت بهداشت لبنان گفت که این واکسن‌ها از ابتدای ماه فوریه ( حدود ۱۰ روز دیگر) به لبنان می‌رسد و محموله‌ای شامل ۲.۷ میلیون دوز دیگر از واکسن فایزر نیز تحت برنامه‌ای که سازمان ملل برای کشورهای نیازمند ترتیب داده است، به دست لبنانی‌ها خواهد رسید.

بیشتر بخوانیم:
+ واکسن کرونا و ادامه بی‌مسئولیتی در قبال جان شهروندان

پیش از این یکی از قانون‌گذاران این کشور به آسوشیتدپرس گفته بود که شرکت فایزر با توجه به مشکلات اقتصادی لبنان، برای هر دوز ۱۸ دلار در نظر گرفته که قیمتی تخفیفی است و انتظار می‌رود ۲۰ درصد از جمعیت لبنان را به‌طور رایگان پوشش دهد.

اسرائیل و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس نخستین کشورها در خاورمیانه بودند که معاملات دریافت واکسن کرونا برای شهروندان خود را نهایی و تزریق آن را آغاز کرده‌اند.

لبنان، کشوری با بیش از ۶ میلیون نفر جمعیت که دست‌کم یک میلیون نفر از آن پناهنده هستند، از زمان تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی شاهد افزایش شدید تعداد مبتلایان به کرونا بوده است. این امر بیمارستان‌ها و کادر درمانی این کشور را با فشار شدید کاری روبه‌رو کرده است.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.