مشارکت حداکثری در ساخت مدرسه با طرح «آجر به آجر»

کاشان فردا – مشارکت حداکثری در ساخت مدرسه با طرح «آجر به آجر».

مدیر آموزش و پرورش آران و بیدگل گفت: «آجر به آجر»، طرحی است که زمینه را برای مشارکت حداکثری مردم نیک‌اندیش ایران اسلامی در امر مقدس مدرسه‌سازی فراهم می‌کند.

محمد معدندار افزود: در این طرح، همه مردم با هر میزان کمک، حتی هزینه یک آجر، می‌توانند در ساخت مدرسه مشارکت و خود را در اجر معنوی این امر مقدس و خداپسندانه سهیم کنند.

به گفته وی این طرح از جمله مهم‌ترین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش محسوب می‌شود و در این راستا تلاش می‌شود با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود و استفاده از نظرات و اندیشه‌های همه صاحبان اندیشه و خرد از این فرصت مغتنم برای توسعه مشارکت مردم در امر مدرسه‌سازی استفاده شود.

بیشتر بخوانیم:
 + ساخت مجتمع آموزشی، فرهنگی و ورزشی قمصر کاشان آغار شد

معدندار یادآور شد: توسعه مشارکت‌های مردمی در دستگاه تعلیم و تربیت، بهره‌گیری از مشارکت عمومی مردم در امر مقدس مدرسه‌سازی و توسعه فرهنگی عمومی مشارکت در آموزش و پرورش از مهمترین اهداف این طرح است.

وی افزود: همه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی نیز می توانند با فرهنگ سازی، همکاری و همراهی در این امر ملی و استانی مشارکت فعالانه ای داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش آران و بیدگل اضافه کرد: اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان به عنوان متولی این امر و اداره کل آموزش و پرورش و مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان به عنوان یاریگر این طرح می‌توانند زمینه مشارکت همه‌جانبه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی به ویژه عموم مردم را فراهم کنند تا با ترویج گفتمان مدرسه‌سازی، هر کسی با هر میزان توانایی و ظرفیت، بتواند گام‌های هر چند کوچک در بحث مدرسه‌سازی بردارد.

معدن‌دار ادامه داد: طی سال‌های گذشته خیرین نقش بسزایی در رفع مشکل فضاهای آموزشی مورد نیاز کشور و شهرستان اران و بیدگل داشته‌اند و در این میان اعتبارات نامحدود آموزش و پرورش و ناکافی‌بودن اعتبارات دولتی نیز لزوم همکاری‌های مردمی را بیش از گذشته ضروری‌تر کرده است.

وی با توضیح اینکه در مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان صندوقی به اسم صندوق آجر به آجر افتتاح شده افزود: خیرین می‌توانند کمک‌های خود را از طریق شماره حساب ۱۱۰۳۰۳۰۰۷۶۸۹۱۱ و شماره کارت ۵۸۹۲۱۰۱۲۳۶۰۷۲۰۸۴ و همچنین از طریق سامانه مهر مدرسه برای پیش‌برد اهداف طرح آجر به آجر واریز کنند.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.