۳ طرح عمرانی در کویرات آران و بیدگل بهره‌برداری شد

۳ طرح عمرانی در کویرات آران و بیدگل بهره‌برداری شدکاشان فردا – ۳ طرح عمرانی در کویرات آران و بیدگل بهره‌برداری شد.

پروژه‌های اصلاح شبکه روستایی، انشعاب‌ها و تله‌متری چاه‌های حسین‌آباد، قاسم‌آباد و یزلان بخش کویرات شهرستان‌ آران و بیدگل با اعتباری بیش از یک میلیارد و ۵۴۷ میلیون تومان با حضور فرماندار آران و بیدگل، مدیرعامل آبفای کاشان، بخشدار و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا بخش کویرات افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

فرماندار آران و بیدگل در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی به ما آموخت که صندلی‌های مدیریت نه تنها برای کام‌جویی از قدرت نیست، بلکه فرصتی برای تلاش و کوشش و خدمات‌رسانی به مردم است و این موضوع به خوبی در آبفای کاشان و آران و بیدگل مشهود است.

بیشتر بخوانیم:
+
مدیریت آب نیازمند تغییر مدیریت از سنتی به هوشمند

اسماعیل بایبوردی افزود: شهرها و روستاهای کویری با دو محدودیت آب و خاک مواجه است. به همین جهت استقرار نظام عادلانه تولید و توزیع و مصرف آب ضروری و با اهمیت است که این موضوع با استقرار سامانه پایش آب از طریق راه‌اندازی تله‌متری چاه‌های آب به شایستگی محقق شده است.

بایبوردی گفت: ادغام آبفای شهری و روستایی به نفع روستائیان تمام شد و آبفای شهر با توان‌مندی و چابکی بیشتر توانست در یک مدت کوتاه بسیاری از مشکلات آبفای روستایی که سال‌ها با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کردند را رفع کرده و خدمات شایسته‌ای به روستائیان ارائه کند.

فرماندار گفت: پیش از این کوچک‌ترین فرونشست زمین در مناطق کویری باعث شکسته‌شدن شبکه آبرسانی و خطوط انتقال می‌شد و آبرسانی روستایی را با چالش جدی مواجه می‌کرد. با اقدامات خوبی که پس از ادغام آبفای شهری و روستایی انجام شده است خطوط انتقال و شبکه‌های آبرسانی مقاوم شده و بسیاری از مشکلات مرتفع گردیده است.

وی یادآور شد: روستاهای بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل به عنوان نخستین‌های مناطق روستایی شمال استان اصفهان و شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل محسوب می‌شوند که با راه‌اندازی تله‌متری چاه‌های آب در این روستاها پایش انتقال و توزیع آب هوشمند و هدفمند شده‌ است.

بایبوردی تأکید کرد: تحقق این اقدامات صرفاً به واسطه‌ی تأمین هزینه و اعتبار نیست بلکه ناشی از فکرهای خلاق و هوشمند است که امیدواریم نتایج آن کام مردم روستاهای منطقه را بیش از پیش شیرین کند.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.