بارش و تندباد شدید در انتظار کاشان

بارش و تندباد شدید در انتظار کاشانکاشان فردا – رئیس اداره هواشناسی کاشان و آران و بیدگل از وقوع تندبادهای شدید، و بارش برف و باران در این منطقه طی روزهای آینده خبر داد.

عباس ارغوانی یادآور شد که تندبادهای شدید در برخی از مناطق کاشان و آران و بیدگل می‌تواند همراه با طوفان گردوخاک باشد.

وی زمان آغاز این مخاطره را چهارشنبه ۲۹ بهمن‌ماه و زمان پایان آن‌را پایان روز پنج‌شنبه ۳۰ بهمن اعلام و اضافه کرد: کاهش دید افقی سبب شکل‌گیری طوفان‌های گردوخاک محلی، اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی، شکستن درختان فرسوده و کهنسال، امکان آسیب به تاسیسات شهری و سازه‌های موقت شهری از آثار این مخاطره است.

بیشتر بخوانیم:
+ کاشان بهاری می‌شود

ارغوانی به شهروندان توصیه کرد که تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی از جمله محکم‌نمودن سازه‌های موقت در جهت کاهش خسارات جانی و مالی، اقدامات لازم در جهت کاهش آسیب‌های احتمالی در محورهای مواصلاتی را اعمال کنند.

رئیس اداره هواشناسی کاشان و آران و بیدگل همچنین از فعالیت سامانه بارشی در این بازه زمانی خبر داد و گفت: در این دو روز بیشتر مناطق جنوب غربی شهرستان (بخش قمصر)  شاهد بارش خواهند بود اما این بارش در شهرهای کاشان و آران‌وبیدگل محدود است.

استفاده از وسایل ایمنی هنگام تردد در جاده‌های کوهستانی و تجهیز رانندگان به وسایل زمستانی در محورهای مواصلاتی، آماده‌کردن دستگاه‌های نمک‌پاشی و برف روب، اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از صعود به ارتفاعات، امتناع از هرگونه فعالیت کوهنوردی برای اجتناب از خطر صاعقه و تگرگ، خروج دام‌ها از مراتع، و اطلاع‌رسانی به عشایر توسط ارگان‌های مرتبط را بخشی از اقدامات پیشگیرانه در مواجهه با این مخاطره عنوان کرد.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیمhttps://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.