اردیبهشت ۱۴۰۰ دفترچه بیمه سلامت در کاشان حذف می‌شود

اردیبهشت ۱۴۰۰ دفترچه بیمه سلامت در کاشان حذف می‌شودکاشان فردا – اردیبهشت ۱۴۰۰ دفترچه بیمه سلامت در کاشان حذف می‌شود.

مدیر سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان – کاشان گفت: دفترچه بیمه سلامت در این منطقه از ابتدای اردیبهشت سال ۱۴۰۰حذف و نسخه‌نویسی‌ همه بیماران زیر پوشش این بیمه از طریق سامانه الکترونیک صورت می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، دکتر مسلم آشوری روز چهارشنبه با حضور در نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی کاشان افزود: در این طرح بیمار با کارت ملی به پزشک مراجعه ‏می‌کند و پس از احراز هویت و استعلام اعتبار بیمه‌ای، دارو یا خدمات برای بیمار نیاز به دفترچه و به صورت الکترنیک تجویز می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح ‏پس از ثبت دستور پزشک و اخذ کد رهگیری، بیمار به داروخانه، آزمایشگاه و یا مرکز تصویربرداری مراجعه و خدمات دریافت می‌کند.

مدیر سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان – کاشان با بیان اینکه نسخه‌ الکترونیکی در مطب پزشکان عمومی و برخی پزشکان متخصص از ابتدای بهمن امسال در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل اجرا شده است، گفت: این طرح مهر سال گذشته در شهرستان نطنز به عنوان الگوی نسخه‌نویسی الکترونیک آغاز شده بود.

بیشتر بخوانیم:
+ ۹۰ درصد پزشکان کاشان از نسخه الکترونیکی استفاده می‌کنند

وی با اشاره به فراهم‌شدن زیرساخت‌های لازم برای تکمیل و توسعه پرونده الکترونیک سلامت اظهار داشت: نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک به عنوان ورودی‌هایی هستند که اطلاعات پرونده الکترونیک سلامت را تامین می‌کنند که این مهم در اولویت‌های سازمان بیمه سلامت قرار دارد.

دکتر آشوری، صرفه‌جویی در کاغذ با توجه به هزینه‌های زیاد آن، اعمال کنترل‌های لازم دارویی و پیشگیری از تداخل‌ها و حساسیت‌های دارویی، افزایش سرعت و دقت در تولید نسخه، نیاز نداشتن به چاپ و تعویض دفترچه درمانی و حفظ محرمانگی اطلاعات درمانی بیمار را از جمله مزیت‌های نسخه‌نویسی اللترونیک برشمرد.

به گفته وی، جلوگیری از خطای احتمالی نسخه‌خوانی در داروخانه‌ها، سلامت افراد با لحاظ‌کردن استانداردهای امنیتی و نظارت دقیق بر ارایه خدمات درمانی و کنترل‌های مالی از دیگر مهم‌ترین مزیت‌های طرح تولید نسخه الکترونیک است.

مدیر سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان – کاشان ادامه داد: سازمان بیمه سلامت به دنبال الکترونیکی‌کردن تمامی خدمات و فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف است و حذف دفترچه در همین راستا صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: بیمه سلامت شمال اصفهان – کاشان در سال جاری با وجود ویروس کرونا در کشور در این حوزه کمک شایانی به قشرهای آسیب‌پذیر این منطقه کرده و خانواده‌هایی که زیرپوشش هیچ بیمه‌ای نبودند رایگان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و از خدمات بستری و سرپایی این سازمان استفاده کردند.

دکتر آشوری تصریح کرد: افزون بر ۱۳۰ هزار بیمه‌شده در شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل و نطنز از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند.

وی شمار موسسه‌های طرف قرارداد در این سه شهرستان با سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان – کاشان از جمله پزشکان، داروخانه‌ها، پاراکلینیک‌ها شامل سونوگرافی، آزمایشگاه، تصویربرداری و ام آر ای را ۵۴۰ موسسه اعلام کرد.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیمhttps://www.instagram.com/kashanefarda

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.