پرچم مبارزه با کرونا در کاشان پایین است

پرچم مبارزه با کرونا در کاشان پایین استکاشان فردا – پرچم مبارزه با کرونا در کاشان پایین است.

سیدعلی رضا مروجی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان کاشان اعلام وضعیت زرد برای کاشان را یک فریب خواند و گفت: درست است که بستری ها و فوتی های ما کم است اما علت اصلی کم شدن تعداد مبتلایان نیست، علت آن شناسایی سریع بیماران و درمان آنها توسط کادر درمان است.در واقع شبکه بهداشت و درمان تلاش می کند که وضعیت بیماران حاد نشود. اما واقعیت این است که ما روزانه 40 تا 50 بیمار مثبت شناسایی می کنیم. این یعنی بیماری در جامعه در گردش است.

 

وی نسبت به شیوع ویروس انگلیسی در کاشان هشدار داد و گفت: در اطراف ما و در شهرهای گلپایگان و خونسار و غیره کرونای انگلیسی در چرخش است؛ یعنی این کرونا قطعا در کاشان هم در گردش است. شهروندان این موضوع را جدی بگیرند.

 

بیشتر بخوانیم:

+ تست نخستین فرد کاشانی مشکوک به کرونای انگلیسی منفی بود

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با مقایسه وضعیت مبارزه با کرونا در نوروز 99 و نوروز 1400 گفت: نگرانی که ما الان داریم بیشتر از عید سال قبل است. سال گذشته شدت کرونا به خاطر بستری ها عیان بود ولی الان پنهان است. سال گذشته مردم مراقب بودند اما الان شرایط برای بسیاری عادی شده است.

 

مروجی از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین شهروندان خبر داد وافزود: پرچم مبارزه با کرونا ماسک است. این پرچم در کاشان پایین است. در بسیاری رستوران و مغازه ها ماسک را کنار گذاشته اند و این یک نوع اعلام خطر است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به افزایش حضور مسافران نوروزی، این روند را در تضاد با امنیت سلامت شهروندان دانست و تصریح کرد: نسبت به حضور مسافران در کاشان نگرانیم و این نگرانی را پیش از نوروز به استان منتقل کردیم. ولی چون برای اجرای محدودیتها بحث رنگ بندی ملاک ستاد ملی کرونا است، به مصوبات ستاد ملی عمل شد. به همکاران حوزه بهداشت گفته ایم بازدیدها را چندبرابر کنند و از سختگیرانه ظرفیت قانونی خود برای برخورد با متخلفان استفاده کنند.

 

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.