بیش از 60 درصد مبتلایان کاشان، کرونای انگلیسی دارند

دکتر سید علیرضا مروجی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان

کاشان فردا- سیدعلی رضا مروجی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت بر اساس داده‌های کیت تشخیص کرونای انگلیسی که توسط اساتید دانشگاه علوم پزشکی کاشان به نظام سلامت هدیه شده، بیش از 60 درصد از بیماران مبتلا به کووید 19 در این شهرستان دچار ویروس انگلیسی هستند.

مروجی دراین باره افزود: این کیت تشخیص کرونای انگلیسی گام بسیار بزرگی بود.

وی با اشاره داده‌های کیت تشخیص کرونای انگلیسی در کاشان گفت: بر اساس داده های این کیت حداقل 60 درصد از نمونه‌هایی که ما آنها را مثبت می‌شناسیم، از نوع انگلیسی بوده‌اند. وقتی می‌گویم حداقل چون شاید آمار بیشتر از این مقدار باشد.

بیشتر بخوانیم:
سه رقمی شدن بستری‌ها، شناسایی مسافر ناقل کرونای انگلیسی، افزایش تست‌های مثبت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: سرعت انتشار ویروس بسیار بالا رفته است. تعداد افراد بستری ما در یک هفته دوبرابر شد. روزانه حداقل 120 مورد مثبت شناسایی می کنیم. اینها همه نشان می دهد که کرونای انگلیسی در جامعه کاشان جولان می دهد.

کادر بهداشت و درمان چوب زحماتش را می‌خورد

مروجی تصریح کرد: کم بودن تعداد فوتی‌ها در هفته‌های گذشته سبب سهل انگاری در جامعه شد. مشکل ما این است که کرونا را با تعداد فوتی های آن می شناسیم. اگر فوتی زیاد باشد می گوییم بحران ایجاد شده است و الا می گوییم خبری نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: واقعیت این است که ما دچار بحران کرونا هستیم. تعداد کم بودن فوتی ها نتیجه زحمات کادر بهداشت و درمان است. حوزه بهداشت ما خوب و سریع دارد افراد مبتلا را تشخیص می دهد، حوزه درمان خوب درمان می کند و اینها سبب کاهش فوتی‌ها شده است.

مروجی تصریح کرد: متاسفانه شرایط به گونه‌ای پیش رفته که ما چوب زحماتمان را می‌خوریم. کادر بهداشت و درمان برای حفظ جان مردم تلاش می کنند، عده ای می گویند حالا که فوتی نداریم پس خبری نیست.

ادارات موظف به اجرای پروتکل‌ها هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان درباره اجرای پروتکل های بهداشتی در ادارات و کارخانجات شهرستان گفت: هر نهاد عمومی و همچنین کارخانه ها و شرکتها با یک اداره مرتبط هستند و همان اداره موظف است که نظارت‌های مرتبط با این صنف را انجام دهد و اینطور نیست که نظارت فقط وظیفه مرکز بهداشت دانشگاه باشد.

وی افزود: مرکز بهداشت ما باید بر حسن اجرا نظارت کند. نظارت ادارات به زیرمجموعه خود جزء وظایفی است که در ستاد ملی کرونا برای آنان تعیین شده است.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.