دام‌دزدان در دام پلیس/ کشف هزار ماینر در یک ماه در کاشان

دام‌دزدان در دام پلیس کشف هزار ماینر در یک ماه در کاشانکاشان فردا – دزدان دام در دام پلیس/ کشف هزار ماینر در یک ماه در کاشان.

 فرمانده انتظامی کاشان گفت: یک‌هزار دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) غیرمجاز در حالی طی ۴۵ روز ابتدایی امسال در این شهرستان کشف شد که مجموع کشفیات سال گذشته این کالای قاچاق ۸۰۰ دستگاه بود.

به گزارش ایرنا، سرهنگ حسین بساطی پنج‌شنبه ۱۶ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: ۸۰۲ دستگاه از مجموع دستگاه‌های ماینر کشف‌شده به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان شب گذشته با تلاش ماموران پلیس امنیت اقتصادی از کارگاهی متروکه و غیرفعال در یکی از شهرک‌های صنعتی کاشان کشف شد.

سرهنگ بساطی همچنین از انهدام باند سارقان احشام با سرقت ۲۸۱ رأس دام در کاشان خبر داد و اعلام کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی کاشان با انجام یکسری اقدام‌های فنی، پلیسی و کار شبانه‌روزی متوجه حضور سارقان در شهر مشکات شدند و در یک عملیات سریع و غافلگیرانه باند سه نفره سارقان را هنگام سرقت شناسایی، و در یک عملیات تعقیب و گریز در حالی که قصد فرار از استان را داشتند دستگیر کردند.

به گفته وی متهمان تاکنون در بازجویی‌های فنی انجام شده در پلیس آگاهی به سرقت ۲۸۱ راس احشام دامداران در ۱۱ فقره سرقت به ارزش ۵۶۲ میلیون تومان اعتراف کردند.

سرهنگ بساطی با اشاره به وقوع سرقت در مکان‌های با ضریب امنیتی پایین، رعایت نکات لازم از سوی دامداران را خواستار شد و اظهار امیدواری کرد با مقاوم‌سازی، حفاظت فیزیکی و استفاده از تجهیزات ضدسرقت در محل نگهداری دام‌ها، چنین سرقت‌هایی رخ ندهد.

بیشتر بخوانیم:
+
استفاده‌کنندگان ماینر در کاشان ۵ میلیارد تومان جریمه شدند

فرمانده انتظامی کاشان با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی کشفیات جرائم و افزایش ۱۸ درصدی دستگیری‌ها در تمامی حوزه‌ها ادامه داد: امسال کاهش ۳۱ درصدی سرقت‌های مهم، ۲۹ درصدی سرقت منزل‌ها و ۴۷ درصدی موتورسیکلت را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت دارای مجوز و سرانه بالای استفاده از این وسیله نقلیه در شهرستان وجود دارد، اضافه کرد: نهادینه‌کردن فرهنگ استفاده و آموزش مهارت صحیح استفاده از موتورسیکلت به‌عنوان یک وسیله نقلیه و نه وسیله قتاله از سوی خانواده‌ها ضروری است تا بواسطه تخلف‌های فرزندانشان مقابل پلیس قرار نگیرند.

سرهنگ بساطی با یادآوری افزایش ۳۲۵ درصدی کشفیات در حوزه مواد مخدر و افزایش ۱۰۰ درصدی دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۹، گفت: افزایش ۲۸۰ درصدی دستگیری قاچاقچیان کالا، افزایش یکهزار درصدی اراذل، اوباش و افراد شرور، افزایش ۱۹ درصدی سارقان، افزایش ۸۹ درصدی معتادان و انتقال به کمپ‌ها از دیگر آمار قابل توجه و اقدام‌های ارزنده پلیس برای تامین آرامش، امنیت و سلامت مردم است.

این مقام انتظامی کاشان بازبینی تابلوهای ترافیکی شهرستان با هماهنگی شهرداران شهرداری‌های منطقه‌ها را از دیگر فعالیت‌های امسال پلیس شهرستان عنوان کرد.

روزانه نزدیک به ۳۰۰ تماس با ۱۱۰

سرهنگ بساطی با اشاره به ۱۱ هزار و ‌۶۵۰ تماس در ۴۵ روز با میانگین تقریبی روزانه ۳۰۰ تماس از سوی مردم با سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اضافه کرد: ۲۹ درصد تماس‌های مردمی مشمول نراع و درگیری است که نشانه کاهش آستانه تحمل مردم است، و همیاری مراکز فرهنگی و اجتماعی در آموزش‌های لازم را طلب می‌کند.

به گفته این مسوول انتظامی، نزدیک به ۲۶ درصد تماس‌ها در حوزه راهور و ترافیک کاشان به‌عنوان دومین اولویت تماس‌ها بوده که این موضوع نیز تلاش هر چه بیشتر دستگاه‌های خدمات‌رسان حیاتی شهرستان و نقش موثر آنها در کاهش تصادف‌ها می‌طلبد.

وی اضافه کرد: در ۴۵روز گذشته، ۲۱ درصد تماس‌های مردمی با پلیس با موضوع جرایم خرد و علیه اموال، ۱۳ درصد موضوع مفاسد اجتماعی و پنج و سه دهم درصد با موضوع سرقت به ترتیب به عنوان اولویت‌های سوم تا پنجم تماس‌ها بوده است.

رتبه نخست استانی پلیس فتا و برخورد با اراذل و اوباش

فرمانده انتظامی کاشان خاطر نشان کرد: پلیس فتای این شهرستان به عنوان پلیس هوشمند با افزایش ۱۰۴ درصدی کشفیات پیش از وقوع، موفق‌ترین پلیس استان اصفهان است.

سرهنگ بساطی افزود: نیروی انتظامی کاشان نیز در برخورد قاطع با اراذل و اوباش از چندین سال پیش تاکنون همواره رتبه نخست استان اصفهان را دارد.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.