نسبت به ایجاد کارخانه سرب و روی در منطقه حساس باشیم

نسبت به ایجاد کارخانه سرب و روی در منطقه حساس باشیمکاشان فردا شهناز پرکاس، فعال اجتماعی فرهنگی کاشان و عضو شورای اسلامی شهر مشکات احداث کارخانه سرب و روی در بخش مرکزی کاشان را مانع توسعه منطقه دانست و از شوراهای اسلامی شهر و روستا در این منطقه خواست با ایجاد کارگروه مشترک این موضوع را پیگیری کنند.

پرکاس گفت: نفس ایجاد این کارخانه در منطقه، از هم‌اکنون نگرانی‌های زیادی را بین صاحبان صنایع و مردم ایجاد کرده و طبیعتا صنایع پاک دیگر هم از این پس، نسبت به حضور در این منطقه تامل بیشتری خواهند داشت.

وی با بیان این‌که کشاورزی و دامپروری شغل اکثر مردم طاهرآباد، خزاق، علی آباد، محمدآباد، یزدل، سفیدشهر، سن سن، آبشیرین و مشکات است، تاکید کرد: مسئولان، به جای مجوز کارخانه سرب و روی، باید صنایعی را به این منطقه هدایت کنند که بتواند بر شغل و زندگی مردم منطقه تاثیر مثبت داشته باشد.

بیشتر بخوانیم:
+ «سرب» و «روی» قاتلان تمدن سیلک در راهند!؟

وی با ابراز تاسف و تعجب از تصمیم برای احداث کارخانه سرب در نزدیکی ناحیه صنعتی بهارستان گفت: حقیقتا امروز این سوال برای بخش زیادی از مردم ما مطرح است که با چه توجیهی می‌توان پذیرفت که در کنار بزرگ‌ترین قطب تولید لبنیات منطقه و در نزدیکی شهرها و روستاهای دو شهرستان مجوز چنین کارخانه‌ای صادر شود؟

عضو شورای اسلامی شهر مشکات با اشاره به چالش‌های اجتماعی و محیط زیستی جوشقان تصریح کرد: در شهرستانی که چنین تجربه تلخی وجود دارد، مسئولان باید دقت بیشتری داشته باشند تا مبادا تجربه مشابهی تکرار شود.

وی از امام جمعه شهرستان کاشان، نماینده مجلس و فرماندار خواست با ورود به موقع بر این مساله نگرانی مردم را مرتفع کنند.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.