واکسیناسیون جمعیت هدف تنها ۶ درصد/ کاشان در آستانه پیک پنجم

واکسیناسیون جمعیت هدف تنها ۶ درصد/ کاشان در آستانه پیک پنجمکاشان فردا – واکسیناسیون جمعیت هدف تنها ۶ درصد/ کاشان در آستانه پیک پنجم.

مدیر مرکز بهداشت کاشان گفت: این شهرستان فاصله کمی با شیوع موج پنجم کرونا دارد.

به گزارش ایلنا؛ دکتر مسعود دهقانی با بیان اینکه آمار مراجعان سرپایی بیماران کرونایی در شهرستان افزایش قابل توجهی یافته، تاکید کرد: روند صعودی ابتلای کرونا به معنای شروع موج پنجم در کاشان است و این در شرایطی است که هیچگاه وضعیت کاشان از ابتدای شیوع ویروس در حالت سفید نبوده است.

وی افزود: رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم و اصناف در مقایسه با ماه‌های قبل کمتر و به سطح ۶۰ درصد رسیده، به شکلی که بیشتر آنها اگر اجباری برای زدن ماسک نبینند خود را ملزم به استفاده از آن نمی‌دانند.

مدیر مرکز بهداشت شهرستان کاشان تصریح کرد: هرچند ممکن است شمار رفت‌وآمد شهروندان به سایر شهرهای کشور در قیاس با گذشته کمتر شده باشد، ولی ضروری است شهروندان کاشانی از آمد‌وشد‌هایی که می‌تواند در زمان مناسب‌تر و پس از پوشش ۷۰ درصدی واکسن انجام شود خودداری کنند.

سازمان نظام پزشکی اعتبار واکسن کرونای روسی را رد کرد

وی با بیان اینکه لازم است در مدت زمان کوتاهی پوشش واکسن در گروه‌های حساس شهرستان به مرز ۱۰۰ درصد برسد گفت: در حال حاضر تنها ۶ درصد جمعیت هدف شهرستان که شامل افراد بالای ۶۰ سال کاشان است واکسن زده‌اند.

مدیر مرکز بهداشت کاشان تاکید کرد:با توجه به اینکه بیشترین آمار جانباختگان کرونا مربوط به افراد آسیب‌پذیر بالای ۶۰ سال بوده با این وجود ۳۵ درصد از افراد واجد شرایط دریافت واکسن از مراجعه به مراکز درمانی خودداری کرده‌اند.

دکتر دهقانی فراهم‌نشدن شرایط واکسیناسیون عمومی در کاشان را از جمله دلایل پیش‌بینی موج پنجم کرونا در اوایل و یا اواخر مردادماه پیش‌رو دانست و افزود: مواردی از کرونای هندی در شهرستان شناسایی شده که بلافاصله اقدامات رهگیری و انجام تست از تمامی اعضا خانواده شخص مبتلا توسط کادر درمان دانشگاه به منظور قطع زنجیره شیوع ویروس انجام‌ شده است.

دهقانی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری و استفاده از تهویه مناسب در فضای های بسته وهمچنین برگزاری تجمعات با حضور حداقلی افراد را بهترین راهکار برای کاهش ابتلا افراد برشمرد و یادآور شد: بهترین نسخه پزشکی برای مصون ماندن از بیماری تا زمان تزریق واکسن انجام تک تک موارد ذکر شده است.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:         https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.