آشنایی با امکانات شبکه اجتماعی کلاب هاوس

نسخه رسمی «کلاب هاوس» در اندروید عرضه شدکاشان فردا – کلاب هاوس شبکه اجتماعی جدید صدامحوری است که این روزها نام‌آشنای کاربران اینترنتی است و تقریبا پس از ارائه‌شدن و استقبال خوب، فعلا شبکه‌های قبلی اجتماعی را تحت شعاع قرار داده است.

این برنامه در سال ۲۰۲۰ توسط پل دیویسون و روهان ست از Alpha Exploration Co راه‌اندازی شد. کلاب هاوس ارتباط شنیداری برای گروه‌های چندنفره تا بیش از ۸ هزار تن را تسهیل می‌سازد. هرگونه ضبط، رونویسی، اشتراک‌گذاری و تکثیر این گفت‌وگوها طبق قوانین کلاب‌هاوس ممنوع بوده و تنها با دستورالعمل ارائه شده توسط کلاب‌هاوس قابل انجام است.

این شبکه در تاریخ ۹ می ۲۰۲۱ برای سیستم‌عامل اندروید در گوگل پلی منتشر شد. کمپانی‌هایی مانند فیس‌بوک، توئیتر، دیسکورد، اسپاتیفای و اسلک در حال طراحی برنامه‌هایی مشابه کلاب‌هاوس برای رقابت با این برنامه هستند.

کلاب هاوس یک شبکه اجتماعی چت صوتی است که برای عضویت در آن نیازمند یک دعوت‌نامه از طرف کاربری که پیش‌از ما در این شبکه ثبت‌‌نام کرده است هستیم.

البته پیش‌از‌آنکه از دوستی دعوت‌نامه بگیریم، هم می‌توانیم برنامه را دانلود و با واردکردن شماره همراه خود نام‌نویسی و آی‌دی ساختن را انجام دهیم و بعد منتظر دعوتنامه بمانیم تا آی‌دی‌مان فعال شود.

به‌صورت پیش‌فرض هرکسی که فعالیتش در کلاب هاوس شروع می‌شود، سه دعوت‌نامه برای دعوت سه نفر از مخاطبانش از کلاب هاوس دریافت می‌کند که به‌مرور با دعوت افراد بیشتر، این تعداد افزایش می‌یابد. با انتخاب آیکون پاکت‌ نامه‌ای که در نوار بالای برنامه کنار عکس پروفایل قرار دارد، به فهرست مخاطبان دسترسی پیدا می‌کنیم و می‌توانیم فرد دلخواه را به فعالیت در کلاب هاوس دعوت کنیم. فقط دقت داشته باشیم شماره تلفن دوستی که می‌خواهیم برایش دعوت‌نامه بفرستیم باید به +98 آغاز شود یا اگر در دفتر تلفن گوشی ثبت کرده‌ایم باید با +98 ثبت کرده باشیم.

صحبت‌کردن در روم‌های کلاب هاوس
پس از نام‌نویسی و ورود به کلاب‌هاوس با صفحه اصلی کلاب‌هاوس روبه‌رو می‌شویم که فهرست اتاق‌هاست.روم‌ها به دو بخش «Speakers» و «Audience» یا استیج تقسیم می‌شوند. بخش Speaker مربوط به کسانی است که روی Stage روم قرار گرفته‌اند که کنار عکس پروفایلشان نماد میکروفون یا «مایک» هستد و صحبت می‌کنند و ما شنونده هستیم.

باز در کنار پروفایل برخی از دوستان روی استیج یک ستاره سبزرنگ هست و این به این معنی است که این شخص یا اشخاص، مدیر یا «Moderator» هستند. این‌ها اتاق را مدیریت می‌کنند که چه کسی حرف بزند، چه کسی حرف نزند، نوبت کیست، یه چه کسانی می‌توانند روی استیج بیایند و یا چه کسانی باید از استیج به «آدی‌انس» برگردند.

برای این‌که بتوانیم مایک بگیریم و روی استیج اجازه صحبت‌کردن داشته باشیم، سمت راست پایین صفحه تصویر یک دست (Rise Hand) به شکل اجازه‌گرفتن هست که وقتی روی آن بزنیم، رنگ آن نارنجی تیره می‌شود و مدیریتورها متوجه می‌شوند و اگر اجازه دهند؛ پیغام سبزرنگی بالای گوشی به‌نمایش درمی‌آید که «یکی از مدیران روم شما را به حضور در Stage دعوت کرده است»؛ با انتخاب Join as speaker ما از بخش آدی‌انس به بخش استیج منتقل می‌شویم و عکس آن دست، تبدیل به میکروفون می‌شود.

در ادبیات کلاب هاوس به میکروفون «مایک» گفته می‌شود و همیشه باید حواسمان باشد که مایک‌مان بسته باشد، یعنی روی آن علامت ضربه‌در باشد. والا صدای اطراف ما در روم پخش می‌شود و آرامش روم به‌هم می‌ریزد.

کلاب‌های مورد علاقه‌تان را دنبال کنید
اگر قصد دنبال کردن کلاب یا شخص خاصی را داشتید، می‌توانید آن کلاب یا شخص را از طریق آیکون ذره‌بین گوشه‌ی بالایی صفحه جست‌وجو و در صورت تمایل دنبال کنید.

شروع روم یکی از گام‌های مهم برای فعالیت در کلاب هاوس محسوب می‌شود. اگر پیش‌تر رومتان را زمان‌بندی کرده‌اید، از طریق بخش جزئیات زمان‌بندی رومتان و کلیک روی دکمه‌ی سبز رنگ Start room می‌توانید روم زمان‌بندی‌شده را با همان عنوان، توضیحات و مهمان‌ها شروع کنید.

ساخت روم در کلاب‌هاوس
همه کاربران کلاب‌هاوس می‌توانند روم بسازند، اما ساختن کلاب برای کاربران محدودیت‌هایی دارد. برای ساختن روم باید دکمه‌ی سبز Start room در میان صفحه‌ی اصلی را لمس کنید. گزینه‌ی Open برای عمومی‌سازی روم بین تمام اعضای کلاب، گزینه‌ی Social محدودسازی امکان حضور در روم به افرادی که شما آن‌ها را دنبال کرده‌اید و گزینه‌ی Closed برای خصوصی‌سازی روم بین شما و فرد دلخواهتان به‌کار می‌رود.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.