حسینیه «اوبه» آران و بیدگل ثبت ملی شد

حسینیه «اوبه» آران و بیدگل ثبت ملی شدکاشان فردا – رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آران و بیدکل از ابلاغ ثبت حسینیه «اوبه» این شهرستان در فهرست میراث فرهنگی کشور از سوی وزیر میراث فرهنگی به استاندار اصفهان خبر داد.

سید حسین چاکری بادی به شبستان گفت: وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نامه‌‌ای ، مراتب ثبت حسینیه «اوبه» (وزیر) شهرستان آران و بیدگل در فهرست میراث فرهنگی کشور را به استاندار اصفهان ابلاغ کرد.

چاکری بادی افزود: در نامه علی‌اصغر مونسان به عباس رضائی استاندار اصفهان، مراتب ثبت ۸ اثر فرهنگی‌ تاریخی از جمله حسینیه اوبه (وزیر) که در محله دربند، جنب بازار سرکوچه یخچال واقع شده و به شماره ۳۳۲۹۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است ابلاغ شده‌ است.

بیشتر بخوانیم:
+ خانه تاریخی حسینیان کاشان ثبت ملی شد

وی یادآور شد: حسینیه اوبه (وزیر) تحت حفاظت و نظارت اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل است و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود جرم و مشمول مجازات است و مرمت و باز‌سازی این اثر تاریخی صرفا با تأیید و نظارت این اداره ممکن خواهد بود.

حسینیه تاریخی اوبه (وزیر) با مساحت ۱۱۰ مترمربع در دو طبقه در دوره قاجاریه در محله دربند آران و بیدگل ساخته‌شده است.

۵۰۰ اثر تاریخی واجد شرایط ثبت در فهرست آثار ملی در شهرستان آران و بیدگل وجود دارد که تنها ۱۴۰ اثر به ثبت ملی رسیده است. با این وجود، آران و بیدگل پس از اصفهان و کاشان رتبه سوم ثبت آثار تاریخی استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم  https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.