دانشگاه کاشان جزو ۲۰۰ مرکز علمی برتر جهان است

دانشگاه کاشان جزو ۲۰۰ مرکز علمی برتر جهان استکاشان فردا – رئیس دانشگاه کاشان گفت: این مرکز علمی در تراز بین‌المللی و در بین ۲۰۰ مرکز آموزش عالی برتر جهان و ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا قرار دارد.

به گزارش ایرنا، عباس زراعت در نشست خبری ارایه گزارش عملکرد هشت ساله خود در دانشگاه کاشان تصریح کرد: این دانشگاه نخستین دانشگاهی است که برنامه راهبردی را خود را با مضمون‌های جامعه‌محور، کارآفرین و در تراز بین‌المللی تعیین و در هیئت امنا مصوب و ارایه گزارش کرد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه کاشان به‌عنوان یک دانشگاه در تراز ملی و بین‌المللی و نه شهرستانی مطرح و مایه مباهات مردم منطقه فرهنگی کاشان است افزود: قرارداشتن در ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان و مورد تایید شاخص‌های تراز بین‌المللی از جمله نظام‌های بین‌المللی تایمز، لایدن و شانگهای است.

رییس دانشگاه کاشان با اشاره به اجرای طرح وزارت علوم برای انتخاب پنج دانشگاه و پژوهشگاه از بین دانشگاه‌های کشور در تراز ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان اظهار داشت: وزارت علوم ۱۷ دانشگاه را انتخاب کرد که ۱۲ دانشگاه آن از جمله امیرکبیر، تهران، صنعتی شریف و شهید بهشتی در تهران و پنج دانشگاه دیگر دانشگاه اصفهان، کاشان، مشهد، تبریز و شیراز است که دانشگاه کاشان در رقابت با این ۱۷ دانشگاه برجسته رتبه دهم در چشم‌انداز بین‌المللی را دارد.

زراعت با تاکید بر اینکه مهم‌ترین شاخص نظام رتبه‌بندی تایمز مهم‌ترین تراز بین‌المللی است افزود: دانشگاه کاشان سه سال پیاپی رتبه نخست نظام رتبه‌بندی تایمز را در بین دانشگاه‌های جامع کشور و سه سال نخست از بین بیش از ۸۰۰ دانشگاه‌ جوان جهان و زیر ۵۰ سال را در سال‌های ۲۰۱۸ ،۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به‌دست آورد.

وی قرار گرفتن دانشگاه کاشان در بین ۱۰۰ دانشگاه آسیا در کنار دانشگاه‌های مهم ژاپن، چین و کره جنوبی را تاکید و اضافه کرد: این دانشگاه از سال ۱۳۹۵ تاکنون جزو یک‌درصد دانشگاه‌های برتر جهان به عنوان یکی از شاخص‌های تراز بین‌المللی قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه کاشان لایدن با ۳۰ شاخص بسیار مهم را یکی دیگر از نظام‌های خیلی ارزشمند رتبه‌بندی دانشگاه‌ها دانست و گفت: کیفیت پژوهش و استناد مقاله‌های علمی به آن از مهم‌ترین شاخص‌های این نظام رتبه‌بندی است که دانشگاه با توجه به این شاخصه در بین کل دانشگاه‌ها (صنعتی و جامع) رتبه نخست را کسب کرد.

زراعت، گرین متریک یا مدیریت سبز را یکی دیگر از نظام‌های رتبه‌بندی عنوان و اعلام کرد: دانشگاه کاشان در زمینه محیط زیست کارهای شاخصی را انجام داده و سه سال است که در این نظام رتبه دوم و زیر ۱۰۰ را بدست آورده است.

سید علیرضا اشرفی قمرودی عضو هیئت علمی دانشگاه کاشانوی همچنین قرارداشتن دانشگاه کاشان در یک درصد دانشگاه‌های موثر جهان را به دلیل اینکه در هفت رشته ۹ نفر از استادان این دانشگاه از دانشمندان بین‌المللی هستند یادآور شد و گفت: افزون بر اینکه پروفسور اشرفی استاد دانشگاه کاشان قائم‌مقام آکادمی ریاضی در جهان است اثر کاشی سفال عباس اکبری استاد هنر این دانشگاه نیز تنها هنرمند زنده جهان در موزه ملی لندن قرار گرفته است.

نزدیک به ۹ هزار نفر دانشجو در ۲۰۰ رشته گرایش در ۱۱ دانشکده و ۱۲ پژوهشکده دانشگاه کاشان تحصیل می‌کنند.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    کلا در جهان ۱۰۰ تا دانشگاه درست و حسابی است اونموقع شما رتبه ۲۰۰ رو دارید حتما این رتبه مثل رتبه ۱۹۰ توسعه یافتگی ایران است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.