منبر چوبی حسینیه چهارسوق آران و بیدگل ثبت ملی شد

منبر چوبی حسینیه چهارسوق آران و بیدگل ثبت ملی شدکاشان فردا – رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان آران و بیدگل از ثبت منبر چوبی حسینیه حضرت علی اصغر (ع) محله چهارسوق این شهرستان در فهرست میراث منقول کشور خبر داد.

سید حسین چاکری بادی به شبستان گفت: منبر چوبی حسینیه حضرت علی‌اصغر (ع) محله چهارسوق آران و بیدگل در فهرست میراث منقول کشور به ثبت رسید.

چاکری بادی افزود: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طی نامه‌ای، شماره ثبت این منبر تاریخی را به استاندار اصفهان ابلاغ کرد.

وی خاطرنشان کرد: منبر چوبی حسینیه حضرت علی‌اصغر (ع) آران و بیدگل مربوط به دوره قاجار است که در زمره شاهکار هنرهای چوبی در دوران اسلامی ایران به‌ حساب می‌آید.

به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آران و بیدگل، منبر چوبی حسینیه حضرت علی‌اصغر (ع) محله چهارسوق آران و بیدگل به شماره ۱۸۳۸ در تاریخ ۲۶ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ در فهرست آثار ملی منقول کشور به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانیم:
+ حسینیه «اوبه» آران و بیدگل ثبت ملی شد

چاکری بادی افزود: تاکنون سه منبر تاریخی حسینیه‌های شهرستان آران و بیدگل شامل حسینه محله‌های توده، و بالاده شهر نوش‌آباد و چهارسوق به ثبت ملی رسیده است.

۵۰۰ اثر تاریخی واجد شرایط ثبت در فهرست آثار ملی در شهرستان آران و بیدگل وجود دارد که تنها ۱۴۰ اثر به ثبت ملی رسیده است. با این وجود، آران و بیدگل پس از شهرهای اصفهان و کاشان رتبه سوم ثبت آثار تاریخی استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.