استاد «عبدالله مسعودی آرانی» پژوهشگر برجسته درگذشت

استاد «عبدالله مسعودی آرانی» پژوهشگر برجسته درگذشتکاشان فردا – استاد عبدالله مسعودی آرانی پژوهشگر، نویسنده و مُصحِّحِ آثار ادبی و نسخ خطی روز دوشنبه در بیمارستان آیت‌الله‌یثربی کاشان به دیار باقی شتافت.

به گزارش ایرنا، این استاد حوزه فرهنگ و ادب با تصحیح مجموعه آثار نظام وفا آرانی، کتاب اخلاق جلالی، دیوان صباحی بیدگلی، عقداللئالی (ملامحمودامام جمعه آرانی)، دیوان فرقتی و همچنین تالیف مقالاتی در دایرة‌المعارف بزرگ اسلامی آثار ارزنده‌ای به یادگار گذاشت که هر یک از آنها منابع اصلی تحقیق در موضوعات مرتبط شد.

وی سال‌ها در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌های آران و بیدگل و کاشان به تدریس ادبیات فارسی پرداخت و در زمینه احیای آثار مکتوب دغدغه داشت.

بیشتر بخوانیم:
+ حسن نراقی نویسنده و پژوهش‌گر کاشانی درگذشت

آخرین فعالیت پژوهشی این ادیب، تصحیح کتاب “دبستان واعظین” در باب تفسیر سوره یوسف از ملااحمد امام جمعه آرانی بود که به علت ابتلا به بیماری نیمه‌تمام ماند.

استاد عبدالله مسعودی آرانی دهم مرداد ۱۳۲۵ در محله دربند و در بیت عالم برجسته ملامحمد علی دربندی در آران و بیدگل به دنیا آمد و در ۷۵ سالگی به دلیل سرطان درگذشت.

آیین تشییع پیکر مسعودی آرانی ساعت 19 سه‌شنبه از محل پارک شادی به سمت آستان مقدس حضرت محمدهلال‌بن‌علی‌بن ابیطالب‌ (ع) آران و بیدگل انجام خواهد شد.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.