تعزیه در مهد خود غریب است

رئیس جدید شورای تعزیه کاشان، پس از انجام انتخابات این شورا در گفتگو با کاشان فردا، تعزیه را هنری دانست که در مهد خود غریب است.

انتخابات «شورای تعزیه کاشان» عصر امروز با حضور مسئولان گروه‌های تعزیه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان برگزار شد.

در این انتخابات پنج نفر کاندیدا شدند که در نهایت « محمدتقی زارعی» از گروه تعزیه اسحاق آباد، «علی اکبر جهانی» از گروه تعزیه کاشان و «محمدعلی کاظمیان» از گروه تعزیه مشکات به عنوان اعضای جدید شورای تعزیه انتخاب شدند.

پس از انتخابات امروز، اعضای جدید شورا، «محمدتقی زارعی» را به عنوان رئیس انتخاب کردند. این سمت در دور قبل در اختیار «محمدعلی کاظمیان» بود.

زارعی در گفتگو با کاشان فردا، سامان دهی، برگزاری مجالس تعزیه به صورت رسمی، افتتاح صندوق قرض الحسنه برای گروه های تعزیه و احداث مکان برای این شورا را از مهمترین اهداف شورای جدید دانست.

+ بیشتر بخوانیم:
کاشان با «میرعزا» نامدار تعزیه کشور است

وی با اشاره به جایگاه تعزیه در شهرستان کاشان گفت: کاشان، مهد تعزیه ایران است اما این هنر در مهد تعزیه غریب واقع شده است.

زارعی گفت: متاسفانه مراکز مذهبی مانند هیئت‌ها آنگونه که شایسته است از گروه‌های تعزیه استفاده نمی‌کنند. چه اشکال دارد در کنار یک دهه عزاداری یک شب را به اجرای تعزیه اختصاص دهند؟

رئیس شورای تعزیه کاشان از برگزاری هفتگی جلسه آموزشی و تمرینی در این شهرستان خبر داد و گفت علاقمندان می توانند در جلساتی که هر دوشنبه به صورت گردشی در منزل شهروندان برگزار می‌شود شرکت کنند.

شهرستان کاشان سیزده گروه تعزیه دارد که در مناسبتهای مذهبی به اجرا می‌پردازند.

 

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.