نخستین دامدارکارت کشور در کاشان اهدا شد

نخستین دامدار کارت کشور در کاشان صادر شدکاشان فردا – نخستین دامدارکارت کشور با هدف ارائه خدمات و رفع نیاز دامداران روز پنجشنبه در آیینی با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان کاشان صادر شد و در اختیار یکی از دامداران این شهرستان قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی کاشان در حاشیه این آیین، تامین نقدینگی را از جمله دغدغه‌های دامداران عنوان کرد و گفت: دامدارکارت با تدبیر وزیر جهاد کشاورزی با همکاری بانک کشاورزی صادر شده است.

رضا مظلومی افزود: دامدارکارت با هدف تامین سرمایه در گردش دامداران و خرید علوفه و نهاده‌های دامی صادر و در اختیار دامداران قرار داده می‌شود.

وی اظهار داشت: دامدارکارت بسته به تعداد و نوع دام در سقف‌های ۵۰، ۲۰ و ۱۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۱۲ درصد به دامداران واگذار خواهد ‌شد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشان تصریح کرد: افزون بر ۲۰۰ هزار دام سبک و ۱۰ هزار دام سنگین و بیش از ۲ هزار دامدار در شهرستان کاشان وجود دارد.

کاشان دارای ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار زمین زراعی و ۹ هزار هکتار باغ و گلخانه است و بیش از ۱۰ هزار خانوار در بخش کشاورزی این شهرستان فعالیت می‌کنند.

وزیر جهاد کشاورزی ۲۷ آذر امسال در آیین رونمایی از دامدارکارت گفت: اختصاص دامدارکارت برای تامین هزینه‌های دامداران روستایی و عشایری است و امیدواریم این کارت بخشی از هزینه‌های دامداران را پوشش دهد.

سیدجواد سادتی‌نژاد افزود: یکی از دغدغه‌های دامداران برای تامین علوفه تامین نقدینگی آن بود و یکی از راه‌ها این بود که شرکت پشتیبانی امور دام برای تامین علوفه به طور امانی اقدام به تامین نهاده دامی و علوفه می‌کرد اما برخی دامداران علاقه‌مند بودند که از طریق نقدینگی علوفه تهیه کنند که برای این منظور «دامدار کارت» را تعبیه کردیم.

به گفته وی، مبلغ در نظر گرفته شده برای هر دام سبک ۳۰۰ هزار تومان و برای هر دام سنگین ۷۰۰ هزار تومان است.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.