قطعا با احداث کارخانه سرب مخالفیم

دکتر مسعود دهقانی رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشانکاشان فردادکتر مسعود دهقانی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشان با تاکید بر مخاطرات انسانی کارخانه سرب برای سلامت شهروندان اعلام کرد: دانشگاه علوم پزشکی کاشان قطعا با احداث این کارخانه در منطقه کاشان مخالف است.

وی با اشاره به سرطان خون به عنوان یکی از اصلی‌ترین مخاطرات این کارخانه گفت: در درجه اول كارگران و خانواده آن‌ها در محدوده تهدید این مخاطره هستند و بعد صنايع أطراف و نهايتا آلودگي زيست محيطي آن تا شعاع قابل توجهی بر منطقه تاثیر مخرب خواهد گذاشت.

دکتر دهقانی از مکاتبه دانشگاه علوم پزشکی با فرمانداری و درخواست این دانشگاه برای طرح کارخانه سرب در شورای تامین شهرستان خبر داد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشان درباره اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در قبال احداث کارخانه سرب در شهرستان کاشان گفت: علاوه بر طرح موضوع در کارگروه سلامت شهرستان، چندین مکاتبه با معاونت فرمانداری و همچنین تقاضای طرح موضوع در شورای تامین شهرستان و در جلسه اخیر شورای شهر نیز مطرح شد.

دکتر دهقانی یادآور شد: آزمایشات کارگران شرکت مذکور انجام، و به مراجع قضایی هم ارسال شده است، و امیدوارم موضوع بصورت صحیح و علمی و قانونی پیگیری شود .

طرح احداث کارخانه سرب و روی در منطقه صنعتی طاهرآباد کاشان از حدود یک‌سال پیش در افکار عمومی و رسانه‌های کاشان مطرح و با واکنش صریح از طرف همه فعالین محیط زیستی و فعالین فرهنگی و اجرایی منطقه کاشان و آران و بیدگل روبه‌رو شده‌است.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.