مدیریت آب نیازمند تغییر مدیریت از سنتی به هوشمند

فرماندار آران و بیدگل در نشست شورای حفاظت منابع آب این شهرستانکاشان فردا – مدیریت آب نیازمند تغییر مدیریت از سنتی به هوشمند.

فرماندار آران و بیدگل بر ضرورت توجه به کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: اقدام‌هایی مانند نصب کنتور هوشمند و اصلاح و تعدیل پروانه‌های مصرف آب در بخش کشاورزی این شهرستان در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی این فرمانداری؛ اسماعیل بایبوردی در آخرین نشست شورای حفاظت منابع آب این شهرستان در سال ۹۷ تعداد چاه‌های مجهز به کنتور حجمی هوشمند را ۴۳ حلقه و تعداد چاه‌های مجهز به کنتور هوشمند آب و برق را ۱۰ حلقه ذکر کرد.

بایبوردی تعداد صدور پروانه بهره‌برداری اصلاح و تعدیل چاه‌های کشاورزی در سال ۱۳۹۷ را ۱۸۰ پرونده و تعداد صدور پروانه حفر چاه جدید را ۱۳ مورد اعلام کرد و افزود: ۶ چاه غیرمجاز در بخش صنعتی و خدماتی و ۶ چاه دارای اضافه برداشت در بخش کشاورزی و صنعت در آران و بیدگل شناسایی شده است که باید اعمال قانون شود.

به گفته وی ۲۵۰حلقه چاه دارای پروانه در بخش کشاورزی، ۲۶حلقه در اختیار آبفا، ۳۰حلقه در اختیار آبفای کاشان و ۱۲۰حلقه چاه صنعتی و خدماتی در محدوده شهرستان آران و بیدگل فعال است.

فرماندار آران و بیدگل مدیریت در مصرف آب را نیازمند تغییر رویکرد از سنتی به مدیریت هوشمند و دانش‌بنیان ذکر و خاطرنشان کرد: میزان آب تولیدی، هدررفت و استفاده در بخش کشاورزی باید رصد شود تا با پایداری سرزمینی در روستاها و شهرها و در نتیجه افزایش تولیدات به تعادل بخشی دست یابیم.

بایبوردی تاکید کرد اعضای شورای حفاظت منابع آب شهرستان آران و بیدگل باید با شناخت و درک صحیح از تمامی مسائل حوزه تامین و مصرف آب، در نخستین و مهم‌ترین گام، سند راهبردی منابع آبی شهرستان در بخش‌های مختلف مرتبط با آب شرب، صنعت، خدمات و فضای سبز شهرستان با استفاده از نظرات فنی نخبگان، کارشناسان و دانشگاهیان را تهیه و تدوین کنند.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.