مأموران آتش‌نشانی کاشان جان ۷۷۵ نفر را نجات دادند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان بیان کرد: مأموران این سازمان در ۹ ماه گذشته با شرکت در دو هزار و ۸۱۴ عملیات، موفق شدند جان ۷۷۵ نفر از شهروندان را نجات دهند.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا «سید مصطفی محتشمیان» گفت: مأموران آتش‌نشانی کاشان در ۷۶۱ مورد آتش‌سوزی، یک هزار و ۱۸۱ مورد حادثه و ۸۷۲ مورد خدمات ایمنی، حضور فعال داشته و اقدامات لازم برای امدادرسانی به موقع و مؤثر را انجام دادند.

وی با اشاره به اهمیت آمادگی شهروندان در برابر حادثه، گفت: آموزش‌های عمومی ایمنی و آتش‌نشانی با حضور ۲۳ هزار و ۷۱۹ نفر از شهروندان کاشانی در ۹ ماه گذشته به مدت ۴۰ هزار و ۸۱۸ نفر ساعت به صورت تئوری و عملی اجرا شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، بیان کرد:جامعه هدفِ آموزش‌ها، دانش‌آموزان، زنان خانه‌دار، کارکنان شرکت‌های خصوصی و نهادهای دولتی، سفیران و رابطان سلامت مراکز بهداشت، کارکنان هتل‌ها و اقامتگاه‌ها و پایگاه‌های بسیج بوده است.

وی بیان کرد: آموزش اصول ایمنی و ضرورت رعایت آنها، علت ایجاد حادثه و آتش‌سوزی، شیوه ارتباط با شماره ۱۲۵ آتش‌نشانی، چگونگی مقابله با آتش‌سوزی در لحظات اولیه، نحوه استفاده از خاموش‌کننده‌های دستی و ارائه موارد ایمنی برای پیشگیری از وقوع حادثه سرفصل این کارگاه‌ها بود.

محتشمیان با اشاره به اهمیت آمادگی تخصصی مأموران آتش‌نشانی، گفت: برگزاری ۴۳ دوره تخصصی آموزشی به مدت ۳۳۹۸ نفر – ساعت برای آموزش مستمر مأموران آتش‌نشانی از دیگر برنامه‌های حوزه عملیاتی این سازمان بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان،بیان کرد: ناایمنی هنگام برافروختن آتش، پرتاب مواد آتش‌زا، انتقال حرارت و اتصالی برق، بیشترین عامل آتش سوزی‌های ۹ ماه گذشته در کاشان بود و تصادف، نجات محبوسان در منزل، خودرو، آسانسور و بالابر نیز از مهم‌ترین حادثه‌ها در این شهر بوده است.

وی گفت: شهروندان کاشان ۵۵ هزار و ۱۳۷مورد تماس با شماره ۱۲۵ستاد فرماندهی آتش‌نشانی داشته‌اند که تیم‌های آتش‌نشانی و امداد نجات سازمان آتش‌نشانی در اولین فرصت به محل‌های مورد نظر اعزام شده‌اند.

 

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.