ویروس جدید بیشتر کودکان را مبتلا می‌کند

گفتگو با دکتر محمدصادق نشاط مقدم درباره ویروس جدید:

زهرا مهدی‌پور: دکتر محمدصادق نشاط مقدم درباره علائم ویروسی که این روزها باعث بیماری تعداد زیادی از کودکان شده گفت: این ویروس با گلو درد، آبریزش بینی ، تب و سرگیجه آغاز می‌شود در بعضی کودکان سیستم گوارش نیز درگیر شده و شاهد دل‌پبچه، اسهال و استفراغ هستیم.

 

این پزشک تفاوت این ویروس با سرماخوردگی را بدن درد عنوان کرد و گفت : در این بیماری بدن درد شدیدتر است، درحالی که در سرماخوردگی این بدن درد شایع نیست.

 

دکتر نشاط با اشاره به اینکه این بیماری از راه تنفسی منتقل می‌شود توصیه کرد درصورت بروز علائم در کودک از رفتن او به مدرسه جلوگیری شود.

 

وی گفت: اصلی‌ترین عامل شیوع این ویروس ارتباط کودکان با یکدیگر به ویژه در مدرسه است. کودکی که با وجود علائم به مدرسه می‌رود دچار ضعف بیشتری شده بیماری در او تشدید می‌شود و علاوه بر آن دیگران را نیز درگیر می‌کند.

 

دکتر نشاط افزود: علاوه بر انتقال تنفسی این بیماری، در مراحل شدیدتر شاهد انتقال آن از راه گوارشی و از طریق دست و دهان نیز هستیم. سرویس‌های بهداشتی و استفاده از لیوان و ظرف مشترک نیز می‌تواند منتقل کننده این ویروس باشد.

 

به گفته نشاط این ویروس بیشتر گروه سنی ۶ ماه تا ۱۰ سال را درگیر می‌کند اما این به این معنا نیست که بزرگسالان دچار این بیماری نمی‌شوند.

 

او گفت: در پیک آخر این بیماری بزرگسالان همان علائم را با شدت کمتری تجربه می‌کنند‌. افرادی با بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و فشار خون و همچنین افراد مسن بیشتر از دیگر بزرگسالان در معرض این بیماری قرار دارند.

 

او به خانواده‌ها توصیه کرد درصورت بروز علائم اولیه از مایعات گرم و سوپ استفاده کنند همچینین استراحت کافی در خانه را جدی بگیرند و درصورت تشدید علائمی نظیر طب و لرز و بدن درد به پزشک مراجعه کنند.

 

دکتر نشاط با تاکید بر عدم استفاده از آنتی بیوتیک خودسرانه برای کودک گفت : از خانواده ها خواهش میکنم از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک برای کودکان پرهیز کنند، آنتی بیوتیک‌ها با توجه به وزن کودک در دوزهای متفاوت توسط پزشکان تجویز می‌شود.

 

دکتر نشاط با اشاره به تکمیل ظرفیت بخش اطفال بیمارستان بهشتی کاشان و اختصاص دیگر بخش‌ها برای کودکان از خانواده‌ها خواست تا درصورت بروز علائم در فرزندشان از مدرسه رفتن او پرهیز کنند تا از انتقال ویروس جلوگیری شود.

 

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.