آسیب در کمین شهر زیرزمینی نوش‌آباد

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت: دفع فاضلاب به کمک چاه‌های جذبی، مجموعه باستانی شهر زیرزمینی نوش‌آباد را در معرض آسیب و تخریب قرار می‌دهد، بنابراین اجرای شبکه فاضلاب در نوش‌آباد ضروری است.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا «حمیدرضا کریم» بیان کرد: جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی، استفاده از پساب در بخش‌های مختلف مانند صنعت، فضای سبز و کاشت درختان غیرمثمر از دیگر مزیت‌های تأسیس فاضلاب برای منطقه نوش‌آباد است.

وی گفت: پروژه شبکه فاضلاب شهر نوش‌آباد که از مهرماه آغاز شده با اجرای ۱۰ کیلومتر شبکه و نصب ۱۳۵ فقره سیفون، تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت داشته است و پیش‌بینی می‌کنیم این بخش از کار در تابستان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب کاشان، بیان کرد: بافت زمین در شهر نوش‌آباد به شدت ریزشی است که از مهم‌ترین عوامل کاهش سرعت پروژه به شمار می‌آید و با وجود رعایت همه استاندارهای ایمنی، تاکنون بارها موجب حادثه شده است که خوشبختانه، عوامل اجرایی آسیبی جدی ندیده‌اند.

کریم بیان کرد: در بعضی از معابر به‌ویژه بافت تاریخی نوش‌آباد زمین بسیار سخت و دژ مانند است و این موضوعات سبب کندی اجرای پروژه و تحمیل هزینه‌های سنگین شده است.

وی گفت: تلاش ما این بود که تا پایان سال جاری، این پروژه به بهره‌برداری برسد، اما صدور مجوز حفاری و فرآیند دریافت اعتبارات باعث تأخیر در فاز عملیاتی پروژه شد و امیدواریم شهروندان نوش‌آباد تا پایان نیمه دوم سال آینده، شاهد بهره‌برداری از این پروژه زیرساختی باشند.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب کاشان، بیان کرد: اجرای شبکه فاضلاب شهری و استفاده از پساب آن یکی از راهکارهای مؤثر و به‌روز جهان برای بازچرخانی و استفاده مجدد از پساب به عنوان یکی از ظرفیت‌های منابع غیرمتعارف آب است.

 

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.