بهار کاشان با باد و گرما به تابستان می رسد

هوای کاشان و آران بیدگل پایان خرداد گردوخاکیکاشان فردا – رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: بررسی‌ نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که در سه روز آینده دشت کاشان شاهد جوی پایدار بوده و خرداد با گرما و همراه با وزش باد نسبتاً شدید به پایان خواهد رسید.

عباس ارغوانی به ایسنا اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود که در این مدت، وضعیت هوا، صاف و در بعدازظهرها کمی ابری همراه با وزش باد نسبتاً شدید خواهد بود و بیشینه دما به 40 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

ارغوانی افزود: به سبب افزایش باد شرقی و شمال‌شرقی همسایه با کانون‌های محلی گردوخاک، پدیده گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در پایان هفته جاری در اکثر نقاط شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: با پیش‌بینی عدم بارش‌های موثر، در روزهای آینده برای دشت کاشان، بهره‌برداران، نسبت به تنظیم دور آبیاری مناسب باغ و مزرعه‌های خود اقدام کنند.

رئیس اداره هواشناسی کاشان تاکید کرد: با توجه به وزش بادهای لحظه‌ای در این فصل و پایداری محسوس گرمای هوا، گل‌خانه‌داران، نسبت به استحکام سازه‌ها و پوشش گل‌خانه و همچنین راه‌اندازی سیستم‌های خنک‌کننده گل‌خانه‌ها اقدام کنند.

ارغوانی توصیه کرد: عملیات محلول‌پاشی، سم‌پاشی و آبیاری باغ‌های میوه، در ساعت‌های اولیه روز انجام شود و جهت کاهش مصرف آب، از مالچ و ترکیبات آلی در باغ استفاده شود.

وی افزود: پنبه‌کاران با توجه به فرارسیدن زمان مبارزه لکه‌ای با کنه تار عنکبوتی در مزارع جهت دریافت توصیه‌های کارشناسی به کلینیک‌های گیاه‌پزشکی و مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.