۳۰ میلیارد تومان به تکمیل رصدخانه ملی ایران اختصاص یافت

رصدخانه بین‌المللی کامو بر فراز قله گرگشکاشان فردا – معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل ساخت رصدخانه ملی ایران در کاشان خبر داد.

به گزارش مهر، در روزهای گذشته انتشار گزارش «بی‌مهری مسئولان به تأسیس رصدخانه ملی ایران در کاشان»، بازتاب خوبی در کشور داشت و با واکنش‌های مختلفی در میان مسئولان شهرستان کاشان، استان و کشور همراه بود.

بیشتر بخوانیم:
+
بر فراز گَرگَش؛ رصدخانه ملی نیمه‌کاره رها

سورنا ستاری با بیان این‌که پروژه رصدخانه ملی ایران بزرگ‌ترین پروژه بیسیک ساینس کشور است، تصریح کرد: تکمیل رصدخانه ملی ایران به دلیل بزرگی پروژه، حمایت تمامی مسئولان استانی و منطقه‌ای را می‌طلبد؛ خوشبختانه این پروژه مشکل بودجه‌ای ندارد و اعتبارات لازم در مورد تکمیل آن تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه بخش عمرانی پروژه رصدخانه ملی ایران از نظر برنامه‌ریزی عقب نیست، افزود: تمامی پروژه، حتی تلسکوپ این رصدخانه توسط دانشمندان ایرانی ساخته می‌شود و قطر آینه این تلسکوپ ۳.۴ متر است.

ستاری طراحی را مهم‌ترین بخش در پروژه‌های دانش‌بنیان دانست و ابراز داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، سیویل رصدخانه در آذرماه سال جاری تکمیل می‌شود و اگر مشکل خاصی پیش نیاید، می‌توانیم امیدوار باشیم که مهر سال آینده از رصدخانه ملی ایران در کاشان نور بگیریم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اعلام کر: برای تکمیل پروژه از طرف این معاونت ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده، که ۱۵ میلیارد تومان تأمین اعتبار و مابقی به زودی تخصیص داده می‌شود.

ستاری گفت: این آمادگی وجود دارد تا بخش خصوصی نیز در این پروژه ملی سرمایه‌گذاری کند چراکه پیش‌بینی ایجاد دو تلسکوپ کوچک‌تر نیز در فضای رصدخانه انجام شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.