توانمندسازی والدین، تقویت تغذیه با شیر مادر، حال و آینده

مزایای تغذیه با شیر مادرکاشان فردا – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اعلام کرد: هفته جهانی شیر مادر امسال با شعار «توانمندسازی والدین، تقویت تغذیه با شیر مادر، حال و آینده» نام‌گذاری شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه، دکتر سید علیرضا مروجی گفت: ایجاد محیطی حمایتی برای مادران در دوران شیردهی زمینه‌ساز پرورش کودکانی سالم، باهوش، خلاق و توان‌مند است.

وی، کسب اطلاعاتی در مورد وضعیت بهینه تغذیه با شیر مادر در طول دوران بارداری از ماما، پزشک یا مشاور شیردهی، پیوستن به گروه‌های پشتیبانی از مادران در مواقع مواجه با مشکلات احتمالی، همکاری در زمینه استفاده از مرخصی زایمان و اجرای تغذیه انحصاری با شیر مادر تا 6 ماهگی از جمله راه‌کاری پرورش کودک سالم عنوان کرد.

بیشتر بخوانیم:
+ مزایای تغذیه با شیر مادر

دکتر مروجی افزود: همکاری با مادران در تثبیت تغذیه با شیر مادر و برنامه‌ریزی برای بازگشت به کار، مطالبه از کارفرمایان و اتحادیه‌های کار جهت حمایت از تغذیه با شیر مادر در محل کار و تعامل با همکاران و اتحادیه‌های کار جهت حمایت از حق زایمان، فرزندپروری از دیگر راه‌کارها در این راستا می‌باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه، همچنین نقش پدر و اعضای خانواده را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: حمایت پدر و اعضای خانواده از مادران با ارائه کمک‌های عملی در دوران شیردهی حائز اهمیت است.

دکتر مروجی، پیشگیری از برخی سرطان‌ها، کم‌خونی، شکستگی‌ها و ایجاد آرامش برای مادر را از مزایای شیردهی برای مادران برشمرد.

۱۰ تا ۱۶ مردادماه هفته جهانی شیر مادر است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.