فعالیت بیش از ۳۰ هزار نفر-ساعت در سازمان آرامستان‌ها

غلامعلی ساران مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کاشانکاشان فردا – مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کاشان، از انجام فعالیت و خدمت‌رسانی در مقیاس بیش از ۳۰ هزار نفر-ساعت از سوی این سازمان در روز‌های شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش مشکات آنلاین، غلامعلی ساران گفت: یکی از نخستین مجموعه‌هایی که به محض شیوع ویروس کرونا وارد عمل شد و در این زمینه تمهیدات مختلفی را در نظر گرفت، سازمان آرامستان‌ها بود.

ساران، خاطرنشان ساخت: الزامات و تمهیدات بهداشتی در مراحل تغسیل و تدفین متوفیان یکی از دغدغه‌های جدی متولیان امر در ابتدای وضعیت پیش‌آمده بود و دلیل آن، خطر همه‌گیری و زمینه مساعد آن در هنگام حمل و دفن جسد بود.

وی افزود: ضدعفونی متوفیان، کفن، کاور و تمام موارد در تماس با متوفی،‌ حفر عمیق‌تر قبور، استفاده از آهک و … تنها بخشی از این تمهیدات بود.

بیشتر بخوانیم:
+ دفن فوتی‌های کرونا با رعايت مبانى شرعى انجام می‌شود

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کاشان تأکید کرد: با وجود اجازه شرعی تیمم متوفیان کرونایی، اما هیچکدام از این متوفیان بدون غسل دفن نشده و تمام موازین دینی به صورت کامل برای تمام اموات انجام شده است.

ساران، به موضوع دفن متوفیان در بخش‌ها و مناطق حومه و اطراف شهر اشاره و عنوان کرد:‌ برای آلوده‌نشدن مردم و نظارت بر اجرای بهداشتی دفن، عوامل دفن سازمان آرامستان‌ها به این مناطق اعزام شدند.

وی، عدم اجازه ورود افراد به دارالسلام گلابچی در روزهای آخر هفته و انجام مراسم خاک‌سپاری به صورت محدود را به عنوان تمهید دیگر این سازمان یادآور شد و از همراهی نسبتا خوب شهروندان در این زمینه قدردانی کرد.

ساران با اشاره به ضدعفونی کردن روزانه سازمان آرامستان و محل شست‌وشوی اموات، از کنترل وضعیت سلامتی کارکنان این سازمان به صورت مستمر خبر داد و گفت: با این وجود، اما این ایثارگران گمنام همواره در معرض خطر قرار دارند که نیازمند همراهی بیشتر مردم و توجه بیشتر به شرایط آنان است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.