مهاجرت گسترده پرستاران ایرانی در چند ماه اخیر

مهاجرت پرستارانکاشان فردا – جامعه پرستاری کشور از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا رشادت‌های فراوانی را از خود به نمایش گذاشت و شهدای مدافع سلامت زیادی را تقدیم کشور کرد. کرونا درمانی جز مراقبت ندارد، مراقبتی که نیاز به پرستاران دارد.

به گزارش آنا؛ بسیاری از وعده‌هایی که به پرستاران داده شد، عملی نشده و این موضوع بهانه خوبی شده‌است تا کشورهای اروپایی برای جذب پرستاران و مهاجرت آسان آنها به دلیل کمبود نیروی انسانی اقدامات لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانیم:
+ اضافه کار پرستاران به درآمد دانشگاه ربطی ندارد

آرمین زارعیان، رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران در مورد مهاجرت پرستاران می‌گوید: وضعیت کادر درمان و مخصوصا پرستاران در هشت ماه مبارزه با ویروس کرونا به سمت فرسایشی‌شدن رفته است. بسیاری از پرستاران مدت‌هاست که خانواده خود را ندیده‌اند. حتی مراسم عروسی خود را لغو کردند تا در کنار مردم باشند.

وی افزود: در جلسات مختلف با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و دولت بارها به فرسودگی و فشار کاری که بر پرستاران وارد شده اشاره کردم و هشدار دادم که عدم توجه به این موضوع می‌تواند فاجعه‌ای بزرگ را ایجاد کند اما علی‌رغم تمام هشدارها شاهد بی‌توجهی به این قشر بودیم.

زارعیان بیان کرد: تا امروز نزدیک به ۲۰ هزار پرستار به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. موضوعی که خودش نشان از فداکاری پرستاران در مقابله با کرونا است اما در مقابل شاهد عدم استخدام نیروهای قراردادی ۸۹ روزه بودیم و هیچ حمایت جدی نسبت به پرستاران صورت نگرفت.

وی با اشاره به جذب نیروهای پرستار به کشورهای خارجی گفت: از زمانی که ویروس کرونا در کشورهای اروپایی شیوع پیدا کرد، به دلیل کمبود نیروهای متخصص در بیمارستان‌های اروپایی شرایط ورود پرستاران در این کشورها تسهیل شد. به‌طوری‌که نمره زبان برای پذیرش برداشته شده است و پرستاران به‌راحتی جذب این کشورها می‌شوند.

به گفته رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی و استرالیا بیشترین درخواست جذب پرستاران ایرانی را دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.