کارشناسان تخلفی در ساخت‌وساز کنار خانه بروجردی‌ها ندیده‌اند

بازدید میدانی دادستان کاشان از مجتمع در حال ساخت کنار خانه بروجردی‌هاکاشان فردادادستان کاشان گفت: طبق طرح جامع شهری برای پروژه در حریم خانه بروجردی‌ها مجوز صادر می‌شود، اما اگر شهرداری تخلف کرد اداره بازرسی باید در این موضوع ورود کند.

روح‌الله دهقانی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه کارزاری که در روزهای اخیر ایجاد شده است صرفا بحث منظر حریم خانه است، اظهار کرد: از لحاظ کارشناسی کارشناسان مربوطه تخلفی دیده نشده و دغدغه‌ای که مردم دارند از نظر کارشناسان و متخصصان حوزه میراث فرهنگی وارد نیست.

بیشتر بخوانیم:
+ خانه بروجردی‌ها میراث ملی همه ایرانیان است

دادستان کاشان با اشاره به اینکه از نظر کاربری طرح در کمیته کار و کمیسیون ماده پنج مطرح شده است، گفت: طبق طرح جامع شهری برای پروژه در حریم خانه بروجردی‌ها مجوز صادر می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که موضوع حریم خانه بروجردی‌ها در این توافقی که صورت گرفته است به کجا رسیده است، افزود: توافقی که اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان، شهرداری و مالک امضا کرده‌اند تمام جوانب را مد نظر داشته‌اند.

دهقانی بیان کرد: مالک با اختیار خودش ۵ واحد را حذف کرده و اینجا پروانه شهرداری برایش صادر شده است و کاربری آن هم کمیسیون ماده پنج را خواهد گرفت.

دادستان کاشان با بیان اینکه خانه کناری در حریم خانه بروجردی‌ها که در سال‌های قبل ساخته شده است دیوارش بلندتر است، تصریح کرد: ارتفاع پروژه مصوب میراث است که آن را تایید کرده است.

وی در خصوص نامه توقف پروژه از طرف راه و شهرسازی و فرمانداری کاشان، خاطرنشان کرد: اگر شهرداری تخلف کرد اداره بازرسی باید در این موضوع ورود کند.

دهقانی در پایان با اشاره به اینکه جرمی صورت نگرفته که دادستان بخواهد ورود کند، ابراز داشت: مردم دغدغه میراثی دارند بحث میراث با کمیته کار فرق دارد و باید آن را تفکیک کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.