آمریکا مجوز اضطراری برای دومین واکسن کرونا را صادر کرد

موفقیت اولیه واکسن شرکت دارویی مدرنا برای کروناکاشان فردا سازمان غذا و داروی آمریکا، اف دی ای، جمعه ۲۸ آذر مجوز استفاده اضطراری واکسن کرونا تولید شرکت مدرنا را صادر کرد. این دومین واکسن کرونا است که در یک هفته اخیر آمریکا مجوز اضطراری دریافت کرده است.

ایالات متحده آمریکا نخستین کشوری است که مجوز استفاده از واکسن مدرنا را صادر می‌کند.

به گزارش ان بی سی نیوز، مقام‌های دولتی آمریکا می‌گویند نزدیک به شش میلیون دوز واکسن مدرنا برای توزیع سریع به سه هزار و ۲۵۸ نقطه سراسر کشور آماده است.

بر اساس اسناد منتشر‌شده، واکسن مدرنا تا ۹۵ درصد موثر و ایمن است و اطلاعات نشان می‌دهد که این واکسن می‌تواند سرعت شیوع ویروس کرونا را کاهش دهد.

روز گذشته اعضای کمیته مشورتی سازمان نظارت بر غذا و داروی آمریکا صدور مجوز برای استفاده اضطراری از واکسن مدرنا را برای افراد بالای ۱۸ سال توصیه کرد.

واکسن فایزر و بیون‌تک هفته گذشته مجوز اضطراری در آمریکا دریافت کرد و از روز دوشنبه توزیع آن آغاز شده است.

یکی از تفاوت‌های اساسی واکسن مدرنا با واکسن فایزر و بیون‌تک این است که برای نگه‌داری آن احتیاجی به برودت زیاد نیست و می‌توان آن را یخچال‌های معمولی نگه‌داری کرد.

اما واکسن محصول شرکت‌های فایزر و بیون‌تک می‌بایست در برودت ۷۰ درجه زیر صفر نگه‌داری شود و همین مسئله توزیع آن را با مشکل مواجه کرده است.

روز جمعه شماری از مقام‌های آمریکا در مقابل تلویزیون واکسن کرونا دریافت کردند. ویروس کرونا در ایالات متحده تاکنون بیش از ۳۰۷ هزار قربانی برجای گذاشته است.

مایک پنس، معاون ریاست جمهوری آمریکا به همراه همسرش کارن پنس، واکسن کووید-۱۹ تولید شرکت فایزر را جلوی دوربین‌های تلویزیونی دریافت کرد.

مقامات تیم انتقالی جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب گفته‌اند که او نیز روز دوشنبه این واکسن را خواهد زد.

ننسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم روز جمعه واکسن فایزر دریافت کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.