هیچ افزایش ابتلایی به «بیماری سل» در منطقه نداشته‌ایم

هیچ افزایش ابتلایی به «بیماری سل» در منطقه نداشته‌ایمکاشان فردا – هیچ افزایش ابتلایی به «بیماری سل» در منطقه نداشته‌ایم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان این‌که ۳۰ بیمار مبتلا به سل در منطقه کاشان وجود دارد، تصریح کرد که هیچ افزایش ابتلایی به این بیماری در منطقه نداشته‌ایم.

دکتر مهدی دلاوری با اشاره به بیماریابی فعال معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان در موضوع بیماری سل اظهار داشت: این یک نوع بیماری است که بر اثر یک باکتری به وجود می‌آید و شهروندان در صورت مشاهده علائم باید برای تشخیص و درمان به مراکز جامع خدمات سلامت مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در منطقه کاشان ۳۰ بیمار مبتلا به سل وجود دارد، ابراز داشت: ۱۲ نفر از این مبتلایان در شهرستان آران و بیدگل و مابقی در شهرستان کاشان ساکن هستند.

بیشتر بخوانیم:
+ میزان ابتلای به سالک در آران و بیدگل ۲۰ درصد کاهش یافت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه تشخیص و درمان این بیماری برای شهروندان منطقه کاشان کاملا رایگان است، افزود: خوشبختانه با اقدامات تشخیصی و درمانی به‌موقع هیج افزایش مورد ابتلا به این بیماری را در منطقه کاشان نداشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه یکی از علائم این بیماری در فرد مبتلا دو هفته سرفه مزمن است، گفت: با مراجعه این فرد به مراکز جامع خدمات سلامت از خلط او برای تشخیص این بیماری نمونه‌گیری می‌شود.

دلاوری افزود: در صورتی که فردی، مبتلا به این بیماری تشخیص داده شود، برای انجام مراحل درمان به مراکز مشاوره ارجاع داده می‌شود.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم  https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.