دانشگاه کاشان در میان دانشگاه‌های برتر کشور در ​رده‌بندی نیچر ایندکس

دانشگاه کاشان در بین دانشگاه‌های برتر ایران در رده‌بندی نیچر ایندکسکاشان فردا – دانشگاه کاشان در رده‌نبدی «نیچر ایندکس» در میان برترین دانشگاه‌های کشور قرار گرفت.

رتبه‌بندی ۲۰۱۹ «نیچرایندکس» دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی که تحقیقاتی با کیفیت برتر در زمینه علوم طبیعی و موضوعات علوم زیستی، شیمی، فیزیک و علوم زمین و زیست محیطی در سال ۲۰۱۸ داشته‌اند را مورد بررسی قرار داده است.

بیشتر بخوانیم:
+ دانشگاه کاشان رتبه نخست دانشگاه‌های جوان تایمز ۲۰۱۹ را کسب کرد

فهرست ۲۰۱۹ داده‌های شاخص از ۱ ژانویه ۲۰۱۸ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۸ را شامل می‌شود. این رتبه‌بندی نرمال شده، سهم خروجی پژوهش‌های با کیفیت بالا در موسسات تحقیقاتی در علوم طبیعی را ارزیابی کرده است.

در فهرست ۵۰۰ مرکز برتر نامی از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ایرانی نیست، اما در بخش غرب آسیا از تعداد ۲۷۴ دانشگاه و مرکز پژوهشی در این منطقه، ۸۰ مرکز ایرانی در این جمع حضور دارند.

پژوهشگاه دانش های بنیادی ایران در رده ۸، دانشگاه تربیت مدرس در رده ۱۱، دانشگاه شیراز در رده ۱۳، دانشگاه تهران در رده ۱۶، مرکز تحقیقات نجوم و اخترفیزیک مراغه در رده ۱۷ و دانشگاه شهید بهشتی در رده ۱۹ قرار دارند.

دانشگاه کاشان در در این رده‌بندی در جایگاه 12 در میان دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، بیمارستان‌ها، پژوهشکده‌ها و پژوهش‌گاه‌های کشور قرار گرفت.

پایگاه «نیچر ایندکس» از سال ۲۰۱۳ به رتبه‌بندی موسسات و دانشگاه های جهان در علوم مختلف اقدام کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.