به‌محض تغییر مدیریت در شهرداری، شورای هنر برچیده خواهد شد

علی هاشمی طاهری عضو شورای شهر کاشانکاشان فردا –  «برو دنبال کارت» این آخرین جمله‌ای است که علی هاشمی طاهری، عضو شورای شهر کاشان در پاسخ به پرسش‌های خبرنگار مشکات آنلاین درباره شورای هنر شهرداری کاشان مطرح کرد.

هاشمی سپس محل گفت‌وگو را ترک کرد و قبل از خارج‌شدن از سالن جلسات شورا انگشتش را به  سمت شهردار گرفت و گفت: «این آقا باید برود.»

هاشمی طاهری در پاسخ به علت مخالفتش با تشکیل شورای هنر در شهرداری کاشان گفت: شورای هنر، به‌نوعی موازی‌کاری با اداره ارشاد کاشان است. این کار، به عهده بچه‌های اداره ارشاد و اداره‌جات فرهنگی است. این‌که شهرداری یک عده‌ای را جمع کند و شورای هنر تشکیل دهد، قانونی نبوده و در حیطه اختیارات او نیست. بهتر است شهردار به‌جای تشکیل شورای هنر، اقدام به انجام پروژه‌های عمرانی در شهر کند و فعالیت‌های نیمه تمام را انجام دهد و حقوق‌های معوق را پرداخت کند.

وی ادامه داد: ما با هنر و هنرمند مخالف نیستیم، ولی جایگاه شورای هنر در شهرداری، چیز بی‌خودی است. مطمئن باشند به‌محض اینکه مدیریت در شهرداری تغییر کند، شورای هنر برچیده خواهد شد. باید این را بدانند. ضمن احترام به همه اعضایی که در این شورا هستند و بنده همه را می‌شناسم و ارادت به آن‌ها دارم که انسان‌های فرهیخته‌ای هستند، اما جایگاه شورای هنر در شهرداری کاملاً غیرقانونی و غیرضروری است.

بیشتر بخوانیم:
+ مخالف، ناسازگاری و سنگ‌اندازی

عضو شورای شهر کاشان در واکنش به این سخن موافقان طرح اکه قانون، دست شهرداری‌ها را برای داشتن مشاور باز گذاشته، کما این‌که شهرداران در همه ادوار مشاورانی داشته‌اند و این غیرقانونی نیست و رئیس اداره ارشاد هم عضو شورای هنر است، گفت: ما با داشتن مشاور مشکلی نداریم، اما شهردار، شورای هنر تشکیل داده است!

عضور شورای شهر کاشان در پاسخ به این سخن که «رئیس اداره فرهنگ و ارشاد» در این شورا حضور داشته است گفت: اتفاقا معاونش اعلام کرده که غیرقانونی است. او صد یا هزارتا مشاور هم می‌خواهد بگیرد ولی اینکه تشکیلاتی درست کنند و حکم بدهند غیرقانونی است. بگویند مشاور، نگویند شورای هنر. این شورا تشکیلات و دم و دستگاهی دارد. من شانزده هفده سال است که در شورا هستم و تمام این چیزها را دیده‌ام. شورای هنر، جدای از مشاوره است. مشاور می‌تواند بگیرد.

وی افزود: کار شهرداری چیز دیگری است. الآن هم خود هنرمندان برای خودشان می‌توانند کار انجام دهند، مشکلی ندارد. مملکت چندین اداره دارد، وزارت‌خانه دارد و هر وزارت‌خانه و هر اداره و هر نهادی متخصص یک کاری است. اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی متخصص فرهنگ است و کار فرهنگی را باید او انجام دهد؛ نه این‌که شهرداری یک کار موازی انجام دهد. تازه خود شهرداری سازمان فرهنگی ورزشی و روابط عمومی دارد. برای چه می‌خواهد این کار را انجام دهد؟

هاشمی طاهری در پاسخ به این سؤال که آیا برگزاری مراسم برنامه‌های شاد فرهنگی و همچنین دستجات عزاداری در شهرداری قبل، موازی‌کاری با اداره فرهنگ و ارشاد و سازمان تبلیغات نبوده است؟ گفت: آفرین؛ سازمان فرهنگی و ورزشی را قبول دارم. ولی این‌که جداگانه شورای هنر تشکیل شود را قبول ندارم. الان هم اگر اینها زیر نظر سازمان فرهنگی ورزشی باشند مشکلی نداریم.

وی در پاسخ به این مطلب که آیا عملکرد شهردار سابق موازی‌کاری با سازمان تبلیغات نبود گفت: شما می‌گویید چرا دسته‌های عزاداری؟ !به به! دست شما درد نکند. یعنی شهرداری دسته عزاداری برای فاطمه زهرا راه انداخته، نباید این کار را می‌کرده؟

هاشمی در واکنش به تکرار سوال خبرنگار مشکات آنلاین که آیا این کارها وظیفه سازمان تبلیغات نبوده گفت:  این سؤال شما اصلاً جایگاهی ندارد! هیئت که درست نکرده است. بچه‌های شهرداری گفتند برویم در دسته عزاداری، یعنی شهرداری حق ندارد دسته عزاداری داشته باشد؟  چه کسی چنین حرفی را زده است؟ یعنی اگر عده‌ای از گوشه شهر برای عزاداری حضرت زهرا بلند می‌شوند، نباید بروند؟

وی در واکنش به خبرنگار مشکات آنلاین که از او خواست نظر خود را درباره موازی‌کاری بودن یا نبودن اقدامات شهردار پیشین کاشان و علت عدم مخالفتش در آن زمان مطرح کند از مکان مصاحبه بلند شد و روبه خبرنگار خانم مشکات آنلاین کرد و با تندی گفت: تفکرات شما غلط است.

سپس با عصبانیت رو به جمعی از خبرنگاران کرد و با صدای بلند گفت:  آقایان! آقایان! این خانم می‌گوید چرا شهرداری در زمان مهندس رضوی دسته عزاداری برای فاطمه زهرا راه انداخته! برو دنبال کارت!  سپس انگشت اشاره‌اش را رو به شهردار گرفت و گفت: این شهردار باید برود.

حوریه شیوا – مشکات آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.