ضرورت تربیت سفیر برای درهم کوفتن پک‌وپوز دشمن

وحید حاج‌سعیدی روزنامه‌نگار و طنزنویسکاشان فردا – احسنت … ای‌والله … حقیقتاً دست‌مریزاد… باور بفرمائید گاهی اوقات انسان از شنیدن برخی اخبار و آگاهی از نگرش خیرخواهانه هم‌وطنان دوست دارد از خوشحالی زمین را گاز بگیرد و زوزه بکشد!

این‌که در شرایط خاص انسان بتواند تصمیمات اساسی و حرفه‌ای اتخاذ کند، و حتی در زمانی که کشور آماج حملات تروریسم اقتصادی است، در قلب دشمن پایگاه بسازد و منافع نظام را آن‌هم در بالاترین سطوح در آنجا تأمین کند، از ستودنی‌ترین اقدامات و به قول قدما عین صواب است.

اولی‌الابصار و اولی‌الاالباب جامعه نیک می‌دانند که در حال حاضر ضربه‌زدن به دشمن تا بن دندان مسلح، نیاز به برنامه‌ریزی و مهارت‌آموزی‌های فراوانی دارد و چه‌بهتر که این علوم خفیه در خیمه‌گاه دشمن آموخته شود تا هرآینه که نیاز شد، بای‌نحواًکان ضربات کاری بر پک‌وپوز دشمن وارد کنیم که نفهمد از کجا خورده است و به قول برو بچه‌های قم در چالندری و چپندری زمین‌گیر شود. در حقیقت تأمین نیروی پیشران مبارزه با …

بسه دیگه چقدر صغری کبری می‌چینی برو سر اصل مطلب!

بله همان‌طور که در جریان هستید، در چند روز اخیر که برخی مسئولین به‌واسطه مفاسد اقتصادی و غیراقتصادی متهم به خیانت شده و دستگیرشده‌اند، خبری در خصوص تحصیل شش فرزند شهردار معزز قم در کشورهای خارج منتشر شد.

البته ایشان ضمن تکذیب تحصیل همه فرزندان در کشور خارج اذعان داشتند: «خانواده بنده ولایی و مذهبی بوده و به رعایت اخلاق اهتمام دارند؛ همسر و تعدادی از فرزندانم در حال حاضر در قم ساکن هستند و خبرها و شایعات مطرح‌شده مبنی بر این‌که تمام خانواده‌ام در خارج کشور زندگی می‌کنند، کذب محض است.»

او در ادامه با اشاره به این‌که زندگی ساده و عادی دارد اضافه کرد: «اگر برخی فرزندان من برای تحصیل علم و دانش به خارج رفته‌اند، همگی به‌عنوان سفیران گویا برای نظام بوده‌اند؛ یکی از فرزندانم بعد از تحصیلات عالی در قم می‌خواهد تحصیلات خود را دنبال کند و خانواده من هیچ علاقه‌ای به زندگی در خارج از کشور نداشته و در خدمت نظام هستند!»

ملاحظه فرمودید؟! باور بفرمائید در این دوره و زمانه نامراد که برخی مسئولان ناپاک دست و حتی چرک دست برای طراحی عقب یک خودرو ۲۵۰ میلیون دلار هزینه می‌کنند، و کود قاطی گندم و عده‌ای دیگر از مسئولین با رانت و اختلاس و … در حال ثروت‌اندوزی و ضربه‌زدن به‌ نظام و مملکت هستند (البته اگر بتوانند از دست قوه قضائیه اخیر قسر در بروند)، یک مسئول با گذشتن از مال و اموال و تأمین هزینه تحصیل با دلار چند هزارتومانی، غم دوری فرزندان را تحمل می‌کند و برای تربیت سفیر در جهت خدمت به‌نظام، فرزندان را به بلاد کفر می‌فرستد! این جای قدردانی و تشکر و ای‌والله ندارد؟!

علی‌ایحال با عنایت به اهمیت موضوع و ضرورت تسری و تعمیم امور صواب در جامعه، به‌رسم معهود و شیوه مألوف چند پیشنهاد مارمالاد شده و غنی‌شده در خصوص استفاده از ظرفیت مسئولان دلسوز نظام ارائه می‌گردد علی برکت‌الله:

الف) پرداخت حق تربیت سفیر: با توجه به‌ضرورت شفاف‌سازی در خصوص فیش‌های حقوقی نجومی مدیران پیشنهاد می‌شود در کنار حق‌وحقوق مرسوم نظیر حق مطالعه، حق سفر، کمک‌هزینه تعمیرات منزل، کمک‌هزینه خرید ماشین و … «حق تربیت سفیر» هم به بندهای دریافتی فیش‌های حقوقی مسئولان اضافه شود!

ب) تربیت سایر نیروهای متخصص: با توجه به اطمینانی که بازگشت سرمایه توسط فرزندان ذخایر نظام وجود دارد، دولت تدبیری بیندیشد تا تربیت سایر افراد متخصص نیز از طریق اعزام فرزندان مسئولان پاک‌دست صورت پذیرد تا خدای‌ناکرده بودجه بیت‌المال دچار انحراف نشود و این فرصت از دست نرود.

پ) برگزاری کلاس‌های توجیهی: در خاتمه پیشنهاد می‌شود به‌منظور آشنایی بیشتر با نحوه کسب درآمد و تأمین هزینه‌های تحصیل فرزندان در سایر کشورها، این دوستان که در تأمین مخارج فرزندانشان در بلاد کفر با هیچ مشکلی روبه‌رو نیستند عنوان کنند که منابع مالی این هزینه‌ها را چگونه تأمین می‌کنند و این درآمدها چگونه کسب می‌شوند؟!

به‌هرحال در کشوری که عده‌ای برای سیرکردن شکم‌شان تا کمر در سطل‌های زباله خم می‌شوند و یا در عراق کارگری می‌کنند یا در خوش‌بینانه‌ترین حالت چند شیفت کار می‌کنند و قس علی‌هذا…، شاید دانستن نحوه تأمین این هزینه‌های کمرشکن برای خلق‌الله جالب باشد! این‌طور نیست؟!

وحید حاج‌سعیدی، – کاشان نیوز

از این نویسنده:
+ وقت‌شناسی در هزاره سوم و استعفای وزیر!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.