بی‌برنامگی در توزیع گوشت با قیمت مصوب دولتی

گوشتکاشان فردا ـ صرف‌نظر از این‌که در کشور متأسفانه اخبار ناخوش‌آیندی از اختلاس‌ها و زدوبندهای کلان منتشر می‌شود، و هر روز نیز بر وسعت آن افزوده می‌شود، در کاشان در خصوص توزیع اقلامی که موردنیاز مردم است، علاوه برافزایش قیمت ابهامات و تخلفاتی نیز دیده می‌شود.

به گزارش کاشان نیوز، در حالی‌که گوشت تازه با قیمت کمیسیون تنظیم بازار بیش از ۲ ماه است که در کاشان توزیع نشده و حتی شنیده‌ها حکایت از بازگشت بیش از ۶۰ تن گوشت به تهران دارد. گفته می‌شود که مسئول توزیع گوشت نیز درگیر مسائلی از نوع تخلف در توزیع و فروش غیرمجاز شده است!

شایعاتی هم مبنی بر عدم نظارت و مشکلاتی در توزیع گوشت یخی شنیده می‌شود. کانال تلگرامی «کیوسک کاشان» در این‌باره نوشت: «مدیر جهاد کشاورزی کاشان در حالی‌که امروز از توزیع گوشت منجمد و باکیفیت گوساله با قیمت مصوب دولتی هر کیلو ۲۹۵۰۰ تومان خبر داده است که بر اساس اخبار رسیده روز سه‌شنبه ۲۷ شهریورماه هفت و نیم (۷/۵) تن گوشت باقیمت مصوب دولتی برای توزیع بین هیئات مذهبی و شهروندان به یکی از فروشگاه‌های بزرگ کاشان واگذار شد که برای این اقدام هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی عمومی نشد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده و در راستای تأمین نیاز مصرف‌کنندگان سیزده و نیم تن گوشت با نرخ دولتی برای توزیع در کاشان مصوب‌شده که ابتدا ۷/۵ تن آن هفته گذشته تحویل داده‌شده تا از این مقدار ۶ تن گوشت بین هیئات مذهبی برای استفاده در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی توزیع شود و باقیمانده آن مانند دفعات قبل در اختیار عموم شهروندان قرار گیرد.

حال با توجه به چند روز تعطیلی هفته گذشته این سؤالات در اذهان عمومی نقش می‌بندد که چرا برای توزیع این گوشت با نرخ مصوب دولتی هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی عمومی از سوی متولیان امر نشده است؟ آیا تمام هیئات مذهبی و مردم کاشان از وجود این کالای مصرفی خبر داشته‌اند؟ آیا نظارتی بر آن شده که با همین قیمت مصوب دولتی در سطح شهرستان توزیع شود؟ و چرا حتی کانال تلگرامی فروشگاه تحویل‌گیرنده برخلاف دفعات قبل هیچ اطلاع‌رسانی نکرده و حتی در روز عاشورا این فروشگاه تعطیل بوده است؟

البته مدیر جهاد کشاورزی در گفتگو با رسانه‌ها درباره مقدار گوشت توزیع‌شده عددی بیان نکرده است که بر این اساس این سؤال پیش میاید این گوشت اعلام‌شده برای هفته گذشته است، یا ۶ تن گوشت مصوبه باقیمانده از سیزده و نیم تن گوشت مصوب با نرخ دولتی برای کاشان می‌باشد؟»

پس از این خبر، کانال تلگرامی «اهل کاشانم» نیز خیری دیگر به اشترک گذاشت: «مجید کافی‌زاده مدیر جهاد کشاورزی کاشان گفت: با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز و در راستای تأمین نیاز مصرف‌کنندگان، گوشت گوساله منجمد و باکیفیت باقیمت مصوب کمیسیون تنظیم بازار (زیر قیمت بازار) به قیمت هر کیلو ۲۹۵۰۰ تومان صرفاً جهت مصرف خانوارها در اختیار توزیع‌کننده شهرستانی قرارگرفته است.

مهندس مجید کافی زاده مدیر جهاد کشاورزی کاشان گفت: با عنایت به سیاست‌های دولت محترم مبنی بر تنظیم بازار اقلام مصرفی مردم، با توجه به افزایش قیمت گوشت مرغ گرم در روزهای اخیر و به‌منظور پاسخ به نیاز مصرف‌کنندگان، با پیگیری‌های کمیسیون تنظیم بازار شهرستان، گوشت منجمد و باکیفیت مرغ (تولید داخل کشور) توزیع می‌شود.

وی گفت: این محموله ۵ تنی باقیمت مصوب کمیسیون تنظیم بازار (زیر قیمت بازار) و به‌منظور تسهیل خرید و مصرف خانوارها در اختیار توزیع‌کننده شهرستانی قرارگرفته است.»

در این باره شایعاتی از فروش این محموله به قم شنیده می‌شود که با توجه به موانع نظارتی و پاسخ‌گویی قابل تایید و یا تکذیب نیست.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در این مورد گفته است: قیمت هر کیلو گوشت شقه بدون دنبه در بازار به ۴۸ هزار تومان رسیده است و اگر به مسئله خروج دام از کشور رسیدگی نشود، طی هفته آینده باز هم با افزایش قیمت مواجهیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.