رسول‌زاده اگر راست می‌گوید خسارت تایید اشتباه خود را بپردازد

صادق صدقگوکاشان فردا – کسانی که دانشجوی او بوده‌اند، یا مشی و مرام وی را می‌شناسند به خوبی می‌دانند که «سید علی ثابت» تخصص‌محور است و نگاهی متعهدانه بر حوزۀ تخصصی خود دارد. نگاهی که از پرورش دانشجو تا اجرا و نظارت بر پروژه‌های عمرانی، بر افکار و رفتار او سایه افکنده و از این‌رو، با همه «رو راست» و «بدون تعارف» است.

مهندس ثابت در مصاحبه اخیر خود در خصوص تحلیل فنی و تشریح روند مطالعاتی طرح پروژۀ زیرگذر میدان مدخل‌شهر، مخالفان را «بدون پشتوانه علمی» و انتقادات آن‌ها را نوعی «سیاسی‌بازی» می‌داند و عواقب اخروی این نوع رفتارهای «غیرخدایی» را به آنان یادآور می‌شود.

بیشتر بخوانیم:
+ زیرگذر اجرا می‌شود و روسیاهی به سنگ‌اندازان خواهد ماند

این دیدگاه او، یادآور سخن ماندگار شهید چمران است که در پاسخ به کسانی که مدعی بودند تقوا از تخصص لازم‌تر است، می‌گفت: «آن‌کس که تخصص ندارد و کاری را می‌پذیرد، بی‌تقواست.»

سیاست‌زدگی در مدیریت، فقدان پشتوانه علمی در اجرا، عاملی بر رفتار، گفتار و کردار خسارت‌بار است که می‌تواند منتخب ما در شورای شهر را به ورطه بی‌ثباتی بیفکند و بدون بهره‌گیری از نگاه جامع و تحلیلی و «بررسی عالمانه» خود، «بار دیگر» چرخشی ۱۸۰درجه‌ای را تجربه کند.

چرخشی که علاوه بر تشکیک بر توان‌مندی او در مدیریت بر پارلمان شهری (اذعان به چنین اشتباه بزرگی و امکان تکرار اشتباهات خسارت‌بار دیگر)، مستندات فنی و پشتوانه‌ای کارشناسی بر صحت ادعاهای وی وجود ندارد که درخواست ارجاع مجدد این پروژه به شورای تأمین و شورای ترافیک صحتی بر این مدعاست.

بیشتر بخوانیم:
+ روز عجیب آقای رئیس

در تحلیل موضع‌گیری‌های اخیر رئیس شورای اسلامی شهر کاشان، انتساب خانوادگی وی به بیت محترم و شریف «رسول‌زاده» قضاوت را دشوارتر می‌کند. قضاوتی که فارغ از خط‌کشی‌های مرسوم سیاسی، راستگویی و امانت‌داری را به نظاره می‌نشیند و سنجۀ انصاف را محک می‌‎زند.

سنجه و محکی که به من یادآور می‌شود که منتخب من در شورای اسلامی شهر کاشان، اگر نظرات خود را در این خصوص کارشناسی و دلایلش را نیز تخصصی می‌داند و حقاً و منطقاً اعلام موافقت با این پروژه و امضای مستندات اجرای آن را «اشتباه» می‌داند، «رسول‌زاده»‌بودنِ او حکم می‌کند که در گام نخست، هزینه‌های مالی و خسارت تحمیلی از این تشخیص نادرست خود را به بیت‌المال مسلمین (حساب شهرداری کاشان) بازگرداند که در آیین ما، راست‌گویى و امانت‌دارى بر زیادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه ارجح است:

لَا تَنْظُرُوا إِلَى کَثْرَهِ صَلَاتِهِمْ وَ صَوْمِهِمْ وَ کَثْرَهِ الْحَجِّ وَ الْمَعْرُوفِ وَ طَنْطَنَتِهِمْ بِاللَّیْلِ، وَ لَکِنِ انْظُرُوا إِلَى صِدْقِ الْحَدِیثِ وَ أَدَاءِ الْأَمَانَه (بحارالأنوار. ج ۷۲، ص ۱۱۴، ح ۵)

صادق صدقگو – مشکات آنلاین

از این نویسنده:
+ «قانون» کلید رونق تولید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.