نتایج مثبت اولیه واکسن کرونا دانشگاه آکسفورد

واکسن دانشگاه آکسفوردکاشان فردا – محققان دانشگاه آکسفورد در بریتانیا اعلام کردند: واکسن کروناویروس ساخته شده توسط این دانشگاه بی‌خطر است و سیستم ایمنی بدن را آماده می‌کند.

به گزارش بی‌بی‌سی؛ کارآزمایی‌های مربوط به ۱۰۷۷ نفر نشان داد که تزریق منجر به ساخت آنتی‌بادی‌ها و گلبول‌‌های سفید شده، که می‌توانند با ویروس کرونا مبارزه کنند.

بیشتر بخوانیم:
+ تولید واکسن کووید-۱۹ در آمریکا اواخر تابستان آغاز می‌شود

+ پیشرفت در تولید واکسن کرونا در آکسفورد؛ ۱۰ هزار نفر دیگر واکسینه می‌شوند

این یافته ها بسیار امیدوار کننده هستند، اما هنوز خیلی زود است که این نتیجه‌گیری‌ها نهایی اعلام شود. با این‌ حال دولت انگلیس قبلاً ۱۰۰ میلیون دوز از این واکسن سفارش داده است.

این واکسن با نام ChAdOx1 nCoV-19  با سرعتی بی‌سابقه تولید می شود.

بنا براین گزارش، عوارض جانبی خطرناکی در استفاده از واکسن وجود نداشته است، با این حال ۷۰ درصد از افراد شرکت‌کننده در این آزمایش یا تب یا سردرد مواجه ‌شده‌اند که محققان می‌گویند این امر با پاراستامول قابل مدیریت است.

پروفسور سارا گیلبرت، از دانشگاه آکسفورد می‌گوید: هنوز کار زیادی باید انجام شود، قبل از این‌که بتوانیم تأیید کنیم که آیا واکسن ما به مدیریت بیماری همه‌گیر COVID-19 کمک می‌کند، اما نتایج اولیه نویدبخش است.

دکتر «میرشهرام صفری» در اینستاگرام خود درباره این واکسن نوشت: نتایج فاز یک و دو این واکسن که در ژورنال معتبر «لنست» منتشرشده، نشان می‌دهد که این واکسن هم در ایجاد ایمنی ناشی از پادتن‌ها و هم ایمنی سلولی به واسطه سلول‌های T موفق بوده‌است.

به نوشته این پزشک؛ این ایمنی دوگانه احتمالا بتواند حداقل تا دو سال ایمنی ایجاد کند.

این واکسن در فاز سوم روی ۱۰ هزار نفر در انگلیس، ۳۰ هزار نفر در آمریکا، ۲ هزار نفر در آفریقای جنوبی و ۵ هزار نفر در برزیل برای بررسیی عوارض احتمالی در حال تست است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.